Стрийминг платформите са известни с традиционното си нежелание да споделят данни, но сега Netflix направи най-голямата досега стъпка към повече прозрачност, публикувайки огромно количество информация за гледането в платформата за първите 6 месеца на 2023 г.
Списъкът включва информация за глобално изгледаните часове съдържание между януари и юни тази година.
Тук попадат над 18 214 филма и отделни сезони на сериали с по най-малко 50 хил. изгледани часа за тези шест месеца, като според Netflix това са 99% от всички гледания в пларформата.
Това е първото подобно изпускане на информация, като от стрийминг гиганта подчертават, че подобен доклад ще се публикува два пъти годишно.
Важен фактор в случая е, че Netflix базира статистиката си на това колко часа са изгледани от даден филм или поредица, а не на база "гледания" - общите часове, разделени на общата продължителност на дадената продукция.
По този начин в класациите се дава предимство на сериалите пред филмите, защото колко по-дълго е едно шоу като времетраене, толкова повече часове гледане генерира. Така и по-дългите драматични поредици имат предимство пред по-късите ситкоми.
В този смисъл най-гледаният самостоятелен филм е екшън трилърът The Mother с Дженифър Лопес.
Друг важен уточняващ елемент е, че сегашната статистика обхваща гледанията само за първите шест месеца на 2023 г., което означава, че филми и сериали, излезли преди този период, логично правят и по-ниски резултати.
При излизането си всяко шоу или всеки филм има своя пик на гледания, тъй като самата платформа го препоръчва, позиционирайки го на по-видимо място.
Разбира се, има и изключения като Wednesday, който въпреки че излезе през миналата година, успява да пробие в статистиката и за тази.
Може би най-интересният момент в случая е кои са продукциите, които са събрали най-много гледания за първото полугодие на 2023 г. И отговорът тук може да е доста изненадващ.
На първо място с общо генерирани над 812,1 милиона часа гледане е трилърът The Night Agent, който е безапелационен победител.
На второ място се нарежда вторият сезон на тийн драмата Ginny & Georgia с 665,1 милиона часа, следван от корейската драма за отмъщение The Glory - 622,8 милиона часа.
От сериалите, които се радваха на сериозно внимание от критиците и медиите, най-напред се позиционира Wednesday с 507,7 милиона часа гледане, въпреки че беше пуснат през ноември 2022 г.
Интересен факт е, че макар Netflix да започва стрийминг услугата си, купувайки съдържание от други студиа, в момента 55% от филмите и шоутата в платформата са собствени продукции, докато 45% са закупени от други създатели.
Когато погледнем към топ 100 на най-гледаните продукции обаче, преобладават именно авторските проекти на Netflix, което може да се окаже показателно за бъдещите планове на платформата, ако тази тенденция се запази.
Най-гледаният "закупен" сериал се оказва корейската драма Crash Course in Romance, която се нарежда на 16-о място сред всички най-гледани продукции в стрийминг услугата с 234,8 млн. часа гледане.
Най-гледаните англоезични закупени шоута са първият сезон на фантастичната драма Manifest (който след втори сезон официално беше придобит от Netflix) и първи сезон на лекарския New Amsterdam.
Ето и класация на топ 20 на най-гледаните продукции в Netflix за първите шест месеца на 2023 г.
- The Night Agent - 812,1 млн. часа гледане;
- Ginny & Georgia (сезон 2) - 665,1 млн. часа гледане;
- The Glory - 622,8 млн. часа гледане;
- Wednesday - 507,7 млн. часа гледане;
- Queen Charlotte: A Bridgerton Story - 503 млн. часа гледане;
- You (сезон 4) - 440,6 млн. часа гледане;
- La Reina del Sur / "Кралицата на Юга" (сезон 3) - 429,6 млн. часа гледане;
- Outer Banks (сезон 3) - 402,5 млн. часа гледане;
- Ginny & Georgia (сезон 1) - 302,1 млн. часа гледане;
- FUBAR - 266,2 млн. часа гледане;
- Manifest (сезон 4) - 262,6 млн. часа гледане;
- Kaleidoscope - 252,5 млн. часа гледане;
- Firefly Lane (сезон 2) 251,5 млн. часа гледане;
- The Mother - 249,9 млн. часа гледане;
- Physical: 100 - 235 млн. часа гледане;
- Crash Course in Romance - 234,8 млн. часа гледане;
- Love Is Blind (сезон 4) - 229,7 млн. часа гледане;
- Beef - 221,1 млн. часа гледане;
- The Diplomat - 214,1 млн. часа гледане;
- Luther: The Fallen Sun - 209,7 млн. часа гледане.