Японската тенисистка Наоми Осака постави нов рекорд, след като за последните 12 месеца спечели повече от Серина Уилямс, Новак Джокович и Рафаел Надал.
По това време през 2020-а "Forbes" обяви, че тя е изкарала 37 милиона долара през изминалата година, което ѝ отреждаше първото място сред жените в спорта, но японката много бързо счупи постижението си. И сезон по-късно Осака е с 55,2 милиона долара по-богата.
Пандемията от коронавирус промени живота на всички и засегна силно и спортистите. Тенисът също се сблъска със своите огромни затруднения. Някои турнири отпаднаха от календара, а други се проведоха без фенове и това намали наградните фондове. Но такива като Наоми Осака (въпреки че не са никак много) въобще не разчитат на заработеното на корта. Основната част от печалбите им са от спонсори и рекламни договори.
Да вземем за пример Роджър Федерер, който изигра само два мача за година, но това не му попречи да забогатее с още 84 милиона.
Маестрото е и единственият тенисист, който изпреварва Осака в топ 100 на най-добре платените атлети в света.
“Доста показателно е, че другата тенисистка в стотицата - американката Серина Уилямс - е на 29 позиции зад Осака, заемайки 44-тото място. Наоми пък е 15-а и изпреварва величини като Новак Джокович (52-ро място с $33,4 млн.) и Рафаел Надал (92-ро място с $26,5 млн.). Но не само тях, а и такива като голфъра Рори Макилрой, пилотите от Формула 1 Себастиан Фетел и Макс Верстапен, футболистите Гарет Бейл, Антоан Гризман, Килиан Мбапе и други.
Освен това размерът на спонсорските договори на Осака е съпоставим с това колко печели Кристиано Роналдо извън футболното игрище.
От тези 55,2 милиона долара само 5 са изкарани от спорт. Всичко друго е от спонсори и рекламодатели, както и при Кристиано.
Между другото, португалецът има 290 милиона последователи в Instagram. Серина е с 13,1 милиона, а Осака - с 2,2 милиона. Според агенцията BonusFinder за всяка рекламна публикация на страницата си в социалната мрежа Роналдо получава по 1 милион долара, Серина - около 63 хиляди, а Осака - само 10 600.
Как така върху японката се излива този "златен дъжд"? Защо именно тя стана любимка на всички спонсори?
Като начало - Наоми е с необичаен произход. Майка ѝ е японка, а баща ѝ е американец с корени от Хаити. В същото време самата тенисистка живее в Лос Анджелис, но защитава цветовете на Япония на всички спортни състезания, в които участва. През 2018 г. Осака спечели първата от четирите си титли от Големия шлем, когато беше само на 20 години. По това време Япония вече беше в разгара на подготовката си за Токио 2020. Естествено, японските компании искаха да видят обещаващ национален спортист, способен да спечели олимпийската титла като лице на своята марка. А Наоми отговаряше на този профил във възможно най-подходящия момент. Политическата ѝ дейност също изигра роля. Тя е страстен защитник на правата на жените и националните малцинства.
Преди година Наоми си сътрудничеше с големи 15 марки, сред които Nissan Motor, Yonex, MasterCard, BodyArmor, Procter & Gamble, All Nippon Airways и Nissin Foods. Освен това Осака стана лице на Nike с договор за $10 милиона на година до 2025-а включително. А сезон 2021 започна за японката не само с победа номер 4 в турнир от Големия шлем за нея, но и с подписването на нови тлъсти контракти. Наоми стана посланик на известната марка Louis Vuitton, както и на часовникарската компания Tag Heuer.
Така че и тези 55,2 милиона долара, заработени от нея в рамките на изминалите 12 месеца, са предпоследният ѝ рекорд.