Наричат го най-големия хулиган на балета. Наричат го детето чудо на танцувалното изкуство. Сергей Полунин често се споменава редом с имената на легенди като Рудолф Нуреев или Михаил Баришников.
Дори да нямате възможност да го гледате на най-престижните сцени, можете да се любувате на релефното му тяло както в рекламни фотосесии, така и в клипове - като във видеото на Дейвид Лашапел по "Take Мe to Church" на Hozier.
Отскоро Полунин може да се похвали с още една изпълнена мечта - да се снима в киното. 28-годишният балетист е сред звездите в кастинга на "Убийство в Ориент Експрес" на Кенет Брана, екранизацията по едноименния роман на Агата Кристи.
Роден в украинския град Херсон на 20 ноември 1989 г., започва да учи в хореографското училище на Киев, преди да замине за Лондон, където се записва в балетна школа.
На 19 г. става най-младият премиер-балетист на Ковънт Гардън за цялата история на кралската трупа. След тригодишна зашеметяваща кариера в Англия, решава да зареже всичко и си тръгва от сцената по време на репетиция.
"Както казва Стив Джобс, ако четири поредни дни се събуждаш с мисълта, че не ти се ходи на работа, не ходи. Докато съм млад, трябва да изпробвам нещо нов. Когато станеш премиер-балетист в Лондон, тогава разбираш, че съвсем не си го искал", казва Сергей Полунин.
Най-добрият му приятел в Лондон е американец, който е влизал три пъти в затвор заради сериозни престъпления. Заедно с него Полунин открива студио за татуиране в периферията на града. Сергей Полунин разказва, че го вълнува границата между легалното и нелегалното.
Признава, че самият той никога не би си позволил да открадне, но намира за изключително интересно да се намира в близост до такива хора.
"Когато приятелят ти потъва, ти му помагаш. Когато ти потъваш, приятелят идва на помощ. Така се формира истинска връзка. Приятелите се появяват, когато си на дъното. И остават, когато си на дъното", казва Полунин.
Тялото на балетиста е покрито с множество татуировки. На гърдите му личат белези от рани, които той сам си е нанесъл с бръснарско ножче. На гърба му има "драскотини" като от меча лапа - стара татуировка, която той е обезцветил. Има следи и от поливане с киселина, което отново сам си е причинил. "Не е толкова лесно да си направиш белези, колкото изглежда", казва той.
Полунин не съжалява, че е деформирал перфектното си тяло. Съжалява само, че белезите не са получени в истински бой.
Сергей Полунин не крие, че след спектакъл обикновено предпочита да прекара нощта по клубове. Приливът на адреналин от сцената не му позволява да заспи.
Експериментирал е и с наркотици. Веднъж признава, че преди представление в Ковънт Гардън е взел кокаин.
В началото на годината стана ясно, че Сергей Полунин има романтична връзка с Наталия Осипова - една от най-добрите балерини в последните години. Осипова беше прима балерината на Болшой Театър до 2011 г., когато напусна внезапно, за да търси своята "артистична свобода". От 2013 г. вече е прима на Лондонския кралски театър. По време на репетиции в началото на 2017 за най-романтичната постановка в класическия репортоар - Жизел - Сергей Полунин и Наталия Осипова откриват любовта.
Траекторията на успеха се допълва с участието му в "Убийство в Ориент Експрес" в ролята на граф Рудолф Андрени - рамо до рамо със звезди на киното като Кенет Брана, Джони Деп, Пенелопе Крус, Уилем Дефо и др. Това е първото му участие в голяма продукция, а стартът му обещава да бъде летящ.
Полунин разказва пред РБК, че сблъсъкът с толкова сериозни професионални актьори отначало го е накарал да се чувства "като господин никой".
"Трябваше да се държа по-различно, да се чувствам по-различно и да доказвам отново, че имам талант. Но това е нещо интересно, ако обичаш да се бориш", казва той.
Дори по време на снимките Полунин комбинира киното с балета. Танцува в пет постановки и едновременно с това участва в процеса по заснемането на "Убийство в Ориент Експрес". Сложна игра с времето, която все пак се оказва възможна при отлична дисциплина и добър планиращ екип.
Полунин признава, че усеща откъсването си от балета, докато е на снимачната площадка. Казва, че чувства промените в тялото си, дори го травмира повече, защото се налага да репетира в хотелски зали, а не на приспособен за танцуване под.
"Репетирам всеки ден от рано сутрин. Това дава енергия. След една тренировка кръвта ми се движи по-бързо. Без нея тялото ми е отпуснато", казва още Сергей Полунин.
Полунин гледа на актьорското майсторство като на своеобразно връщане в детството. Като игра, в която имаш право да се държиш глупаво, да бъдеш когото си поискаш, да приемаш различни образи. Разказва, че като малък е гледал родителите си и е мислил "Дано не ми се случи да порасна".