Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Андреас Лубиц: Фактите и спекулациите

Медиите преливат от информация за биографията на Лубиц, но много малка част от нея е официално потвърдена.
Снимка: ParisMatch
Медиите преливат от информация за биографията на Лубиц, но много малка част от нея е официално потвърдена.

Колкото повече доказателства се появяват в подкрепа на версията, че ко-пилотът на Germanwings Андреас Лубиц е предизвикал с действията си катастрофата на полет 9525, толкова повече всеки детайл от живота на 27-годишния летец се поставя под увеличително стъкло.

Медиите преливат от информация за биографията на Лубиц, но много малка част от нея е официално потвърдена.

Повечето от данните нямат директна връзка с причините, довели до катастрофата на Germanwings, при която загинаха 150 души.

Затова в опит да се ориентираме сред лавината от спекулации, да видим каква е равносметката на информацията около Андреас Лубиц.

Какво знаем от официални източници:

* Лубиц вероятно е програмирал ръчно снижаването на самолета над планината

Шведската служба за проследяване на полети FlightRadar24 засече чрез сателит данни, според които автопилотът на самолета е ръчно пренастроен, така че да промени височината на полета до 100 фута - най-ниската възможна настройка на автопилота.

Манипулацията на контрола на полета се е случила, след като пилотът Патрик С. е напуснал кабината, обяви прокурорът на Марсилия Брис Робен.

"Интерпретацията, която можем да дадем на този етап, е, че ко-пилотът чрез умишлено действие е отказал да отвори вратата на кабината и е активирал бутона, който е задал команда за снижаване", каза Робен.

* Лубиц е заключил вратата на кокпита и не е отговорил на молбите на пилота да го пусне вътре

Записът на разговорите от черната кутия показва, че пилотът многократно е правил опити да се върне в кабината.

"Чува се как командирът на полета моли да бъде допуснат в кокпита няколко пъти", казва Робен. "Той се идентифицира, но ко-пилотът не дава никакъв отговор".

* В записа на черната кутия се чува как Лубиц диша нормално до момента на катастрофата

Това показва, че човекът е бил в съзнание и не се е намирал в безпомощно състояние, казва Робен.

* Лубиц е прекъснал временно обучението си за пилот преди 6 години

Информацията беше дадена от изпълнителния директор на Germanwings Карстен Шпор. Той обясни, че германското законодателство за защита на личните данни не му позволява да обясни причините, поради които се е наложило прекъсването на обучението на Лубиц.

* Лубиц е издържал всички медицински тестове и тренировъчни изпити, обяви Шпор.

* В дома на Лубиц бяха открити няколко медицински документа, включително скъсан болничен лист, който показва, че към момента на полета мъжът е имал заболяване, което е прикрил от работодателя си.

"Фактът, че бяха намерени документи, включително болнични листове, които са скъсани на парчета и които са валидни за деня на извършеното деяние, подкрепят предположението, че починалото лице е прикрило информацията за състоянието си от работодателя и колегите си", обявиха от прокуратурата в Дюселдорф в петък.

Все още няма яснота какъв е бил характерът на медицинските проблеми на Лубиц, в Германия се издават документи за болничен отпуск за всякакви болести, в това число - леки заболявания.

* В дома на Лубиц не е открито предсмъртно писмо

* Лубиц е посещавал университетската болница на Дюселдорф два пъти през последните два месеца

От болницата отрекоха медийните спекулации, че Лубиц се е лекувал от депресия.

Какво публикуваха медиите, като цитират анонимни източници, близки до разследването

* Твърди се, че Лубиц се е лекувал заради проблеми със зрението, което не е споделил пред работодателя си

Информацията идва от New York Times, които цитират официални източници, познаващи разследването.

Според изданието "властите не са отхвърлили напълно вероятността проблемите със зрението на Андреас Лубиц да са били психосоматични".

Le Figaro се позовава на "висшестоящи френски източници", според които зрителната способност на Лубиц е намаляла с 30%. При подобен задравословен проблем мечтата му да стане пилот на полети дълги разстояния в Lufthansa не би могла да се реализира.

* Твърди се, че в дома на Лубиц са открити няколко психиатрични медикаменти

Информацията е на германското издание Die Welt Am Sontag, което цитира "високопоставен следовател". Според вестника Лубиц е посещавал няколко специалисти по неврология и психология.

* Твърди се, че Лубиц е имал болничен лист от психиатър, който го освобождава от работа за период, включващ деня на катастрофата

Информацията идва от "анонимен източник, близък до разследването" и е публикувана в The Wall Street Journal.

Какво се тиражира масово, но най-вероятно няма отношение към причините за инцидента

* Твъди се, че Лубиц е бил недоволен от условията на работа

Германският таблоид Bild публикува репортаж с жена, която твърди, че е излизала с Лубиц преди време. Тя заявява, че се е запознала с него, докато е работила като стюардеса. По думите й, Лубиц е бил недоволен от работните си условия.

"Винаги говорехме много за работа, и тогава той се променяше дотолкова, че се превръщаше в друг човек. Много се напрягаше заради условията на работа. Твърде малко пари, напрежение за трудовия договор, прекалено много стрес", казва тя пред Bild.

* Твърди се, че Лубиц е крещял на приятелката си и дори веднъж се е заключил в тоалетната по време на полет

* Твърди се, че някога казал на приятелката си: "Един ден ще направя нещо, което ще промени цялата система, и всички ще научат името ми и ще го запомнят"

От обясненията на момичето пред Bild не става ясно дали Лубиц е говорил за системата на авиокомпанията или за нещо по-общо.

"Така и не разбрах какво имаше предвид, но сега думите му придобиват ново значение", коментира тя.

* Твърди се, че Лубиц е пилотирал планери в близост до мястото на катастрофата като 14-годишен ученик в клуб за авиатори

Между 1996 и 2003 г. Лубиц е пътувал редовно до френския град Систрон на около 50 км от мястото на катастрофата, твърди френската телевизия i-Tele.

Дали тази информация, обаче, има някаква връзка с напредъка по разследването, е силно спекулативно твърдение.

Официалната информация за разследването може да се увеличи, когато бъде открита и втората черна кутия на А320 - тази, която прави запис на данните за полета на самолета.

До момента от нея беше открита единствено външната кутия, но чипът с паметта на устройството все още липсва.

 

Най-четените