Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Милано след пандемията: Как градът се спасява от фалит

Бизнесът е готов на отстъпки, за да си върне туристите Снимка: Getty Images
Бизнесът е готов на отстъпки, за да си върне туристите

Отворени барове и ресторанти на метри от грандиозната катедрала "Дуомо" очакват своите клиенти повече от година, след като Милано бе засегнат от пандемията COVID-19. Бизнесът е готов на отстъпки, за да върне туристите в популярния италиански град, известен с кухнята и модата си, но хората продължават да са предпазливи.

Лятото на 2021-ва е шансът за града отново да възстанови славата си на една от най-популярните дестинации в Италия и за тази цел ресторантьори и хотелиери са впрегнали общи усилия, за да осигурят приятна и запомняща се ваканция на посетителите си след периода на карантина и противоепидемиологичните ограничения.

Винени барове по площадите, открити басейни и повече социални места, където хората могат да се насладят на чаша вино или капучино, са само част от планираните атракции за предстоящото лято. Отделно от тях, ресторантьорският бизнес е готов да се прости с таксата за настаняване (2-3 евро, които клиентите плащат допълнително, ако искат да ползват маса или стол в заведението, където ще се хранят).

Гладът за туристи тази година е силен и туристическият сектор е готов на компромиси, за да се пребори с призрака на COVID-19.

Според италианския вестник L'Espresso повечето барове и ресторанти в Милано са на ръба на фалита и една грешна стъпка, която може да уплаши или разколебае бъдещите им клиенти, ще им коства съществуването им.

След колосалните загуби от миналата година, които бизнесът понесе при отдръпването на туристите, появата на ваксините е лъч надежда за туристическия сектор, който вече не се стреми към големи печалби, а към оцеляване.

Снимка: Getty Images

"Ситуацията беше много странна. От препълнен ресторант, за който се правеше резервация месеци по-рано, изведнъж се оказахме без никакви клиенти и без сигурни доходи", казва главният готвач Андреа Бертан, който работи в ресторант със звезда "Мишлен" в центъра на Милано пред "Файненшъл таймс".

Нито Андреа, нито друг от неговите колеги може да предвиди какво ще се случи през 2020-та и прави това, което и милиони италианци правят при първата вълна на пандемията - остава си у дома.

Милано и цялата област Ломбардия попадаха в "червената зона" с най-голям брой заразени и починали от коронавиус на ден и пълно завръщане към нормалния начин на живот миналата година изглеждаше немислимо. Дори когато ежедневната статистика показваше намаляване на новите случаи на COVID-19.

В края на 2020 г. обаче, с появата на първите ваксини, се появи надеждата, че пътуванията ще се възобновят и италианското гостоприемство отново ще разтвори обятията си за посетители от цял свят. Но същото са готови да направят и други държави, чиито туристически сектор бе силно засегнат през последните 12 месеца като Гърция и Испания.

И ако Италия и конкретно Милано искат да ги конкурират, ще трябва да предложат допълнителни стимули.

"Ще направим всичко по силите си, за да не се повтори миналата пролет. Ваксините ни карат да се надяваме само на най-доброто", категоричен е Андреа, чийто ресторант от една година работи само с доставки по домовете.

Бизнесът в Италия вярва, че има какво да предложи и не се притеснява от офертите на конкурентите си, стига ситуацията с коронавируса наистина да се овладее и ваксините да не се окажат поредната мимолетна радост.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените