Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Любимите марки на бедните, които искат да изглеждат богати

Versace

В цялата история на съществуването си Versace винаги е бил “лъскав” бранд. Логото му - митологичното същество Медуза, е лесно разпознаваемо. Самата къща често поставя името си върху различни дрехи, така че да се знае откъде са дошли. А черешата на тортата е златният цвят, свързващ се механично с богатството. Снимка: Getty Images
Versace

В цялата история на съществуването си Versace винаги е бил “лъскав” бранд. Логото му - митологичното същество Медуза, е лесно разпознаваемо. Самата къща често поставя името си върху различни дрехи, така че да се знае откъде са дошли. А черешата на тортата е златният цвят, свързващ се механично с богатството.
Louis Vuitton

Най-силният период в продажбите на Louis Vuitton беше, когато пуснаха кафявите си чанти със златистата щампа LV върху тях. Колекцията беше класическа въдица за хората, които пазаруват в бутиците им само за да демонстрират, че могат да си го позволят. Снимка: Getty Images
Louis Vuitton

Най-силният период в продажбите на Louis Vuitton беше, когато пуснаха кафявите си чанти със златистата щампа LV върху тях. Колекцията беше класическа въдица за хората, които пазаруват в бутиците им само за да демонстрират, че могат да си го позволят.
Gucci
Специализирали се в областта да таргетират бедните хора, които искат да минат за богати, са и Gucci. Работа върши логото им - преплетените букви G, водещата шарка на марка - зелено и червено - и хитовите дизайни на чанти. Снимка: Getty Images
Gucci

Специализирали се в областта да таргетират бедните хора, които искат да минат за богати, са и Gucci. Работа върши логото им - преплетените букви G, водещата шарка на марка - зелено и червено - и хитовите дизайни на чанти.
Hermes

Шаловете на Hermes и прословутата им чанта “Бъркин” са класиката в жанра, от която заможните странят, а по-бедните копнеят. И двата артикула на модната къща са доволно известни и навяват асоциации за много пари. Снимка: Getty Images
Hermes

Шаловете на Hermes и прословутата им чанта “Бъркин” са класиката в жанра, от която заможните странят, а по-бедните копнеят. И двата артикула на модната къща са доволно известни и навяват асоциации за много пари.
Chanel

Сама по себе си марката е достатъчно свидетелство за положение в обществото и от бранда не са пропускали да се възползват от това. Направили са чантите си, туид костюмите и парфюмa Chanel №5 синоними за състояние, така че да примамват всеки, който иска да замирише на охолство. Снимка: Getty Images
Chanel

Сама по себе си марката е достатъчно свидетелство за положение в обществото и от бранда не са пропускали да се възползват от това. Направили са чантите си, туид костюмите и парфюмa Chanel №5 синоними за състояние, така че да примамват всеки, който иска да замирише на охолство.
Nike

При спортните стоки нищо не говори по-ясно, че човекът срещу вас се опитва да ви главозамае с парите си, от това, че се е затрупал в екипи на Nike. Снимка: Getty Images
Nike

При спортните стоки нищо не говори по-ясно, че човекът срещу вас се опитва да ви главозамае с парите си, от това, че се е затрупал в екипи на Nike.
Elie Saab

Марката с блестящите рокли съществува предимно за кредитните карти на хора, които току-що са се сдобили с пари. Наследствените милионери рядко биха посегнали към толкова лъскави платове. Снимка: Getty Images
Elie Saab

Марката с блестящите рокли съществува предимно за кредитните карти на хора, които току-що са се сдобили с пари. Наследствените милионери рядко биха посегнали към толкова лъскави платове.
Balenciaga

Любимата марка на поколението Z също експлоатира жаждата да се причислиш към каймака в обществото поне с външния си вид. Balenciaga имат богата колекция от дрехи, които носят името на дизайнерската къща. Класическият им силует също стана разменна монета за чувството да си богат. Снимка: Getty Images
Balenciaga

Любимата марка на поколението Z също експлоатира жаждата да се причислиш към каймака в обществото поне с външния си вид. Balenciaga имат богата колекция от дрехи, които носят името на дизайнерската къща. Класическият им силует също стана разменна монета за чувството да си богат.
Rolex

Марката е спрягана за луксозна, но е предимно примамка за парвенюта, които искат да оставят впечатление, че живеят в разкош. Снимка: Getty Images
Rolex

Марката е спрягана за луксозна, но е предимно примамка за парвенюта, които искат да оставят впечатление, че живеят в разкош.

Когато тенденцията на "тихия лукс" се разрасна в социалните мрежи, две неща станаха ясни.

Първо, че изключително богатите хора не се обличат така, както всички си представяме - от глава до пети в скъпи марки. И второ - големите луксозни брандове не таргетират толкова заможната част от човечеството, колкото по-бедните, които искат да минат за богати.

Откровението дойде от сериала "Наследници" и дизайнерката на костюмите в поредицата Мишел Мейтланд, която обясни защо никой от потомците на династията Рой не носи видимо лого на известна модна къща.

"Нали знаете онези тениски, на които с огромни букви пише Gucci или Balenciaga - това не е мода, предназначена за милионери. Когато някой е извънземно богат, той няма нужда да го доказва, носейки скъпи дрехи. Това се нарича тих лукс", каза тя през март тази година, с което преобърна модните тенденции.

Признанието на Мишел бе подкрепено от десетки стилисти в TikTok, които споделиха, че хората от върха на финансовата и социална пирамида не харесват, когато модната къща на облеклото им си личи от километри.

За тях това е вулгарно, пошло, свидетелство за парвенющина.

Тогава защо има толкова дизайнери, които принтират името си върху дрехите? За да ги купуват по-бедните, които искат да излъжат другите бедни, че всъщност имат пари.

Няколко дизайнерски марки са опечени специалисти в тази област. Отлично знаят, че името им е синоним на лукс и по устав съставят колекциите си, така че това име да избожда очи.

Кои са тези марки - може да проверите в галерията.





 

Най-четените