Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Възходът на татенцата в социалните мрежи и на модния подиум

Мъжете модели на средна възраст са "новото черно" в модата и извън нея Снимка: Getty Images
Мъжете модели на средна възраст са "новото черно" в модата и извън нея

Нещо странно се случва в мъжката модна индустрия.

Докато модните брандове, ориентирани към жените, търсят все по-свежа и свежа женска плът, в мъжките секции дойде царството на сексапилните татенца. Елитни марки като Ralph Lauren и Kenneth Cole се обръщат към белокоси модели, за да рекламират ароматите си.

Алгоритмите на социалните мрежи все повече "надушват" тенденцията и започват да предлагат подобно съдържание, изпълнено със стилни, добре облечени мъже на и дори над средната възраст.

Само в TikTok при търсене с хаштаг "тате/татенце" излизат десетки резултати на сексапилни мъже, които вършат иначе банални дейности.

Дейвид Ралф, моден агент от известната компания IMG, припомня, че именно така списание GQ привлича първите си почитатели. Пълното име на изданието е Gentleman's Quarterly и то излиза на всеки три месеца със съвети към уважаващите себе си мъже.

На корицата обикновено са мъже на около 50 години с прошарени коси и елегантни костюми.

Според Ралф по-младите жени са привлечени от подобен тип мъже, защото им вдъхват усещане за компетентност и сигурност. "Има една грация и едно спокойствие, което се придобива единствено и само с годините. Такова нещо никога няма да видите при 20-30-годишните мъже", категоричен е агентът.

Той обаче посочва и друга причина за успехите на моделите на средна възраст. Докато по-младите виждат в тях секси татенца, активните потребители със сериозни покупателни възможности се асоциират именно с този тип мъже.

Докато по-младите купувачи залагат на бързата мода и на онлайн магазини като Shein, онези на 50 години и над тях се ориентират към по-устойчиви брандове и предпочитат да виждат лица, с които могат да се асоциират.

Така сексапилните татенца се превръщат в огледало, в което по-възрастните потребители се оглеждат, а по-младите въздишат по идеализирания му образ.

Тим Ийстън, който в момента е на 56 години, е доказателство за думите на Ралф. В последните няколко години той работи активно с имена като Ralph Lauren и Boss и е убеден, че постига много повече успехи в кариерата си на тази възраст, отколкото като млад.

В разговор за Yahoo! Ийстън разказва, че някога е бил по-небрежен към работата си и не е издържал на извънредните часове снимки и репетиции. Сега вече знае, че е в негов интерес да има търпение, докато се получи перфектният кадър.

Моделът е сред звездите в последното ревю на Ralph Lauren и отзивите за представянето му на подиума са далеч по-ласкави от тези за по-младите му колеги. "Снимки и видеа на Ийстън, който сякаш се плъзга по пътечката, са всичко, от което имаме нужда", пише един потребител в Instagram.

"Доста хора ми звъннаха или ми писаха след шоуто, за да ме поздравят. Казаха ми, че е добре, че съм показал на тези млади агънца как се прави", споделя моделът.

Джон Пиърсън, един от първите мъже супермодели, също заявява, че няма нищо против да го виждат като татенце и като семеен тип на снимките му.

Освен че и в живота си е отдаден баща и съпруг, той има и сайт, посветен на грижите за мъжкото здраве и психика на по-напреднала възраст. "Господин Чувствам се добре" е мястото, на което Пиърсън дава съвети за стил, начин на обличане, грижа за кожата и какво ли още не.

За себе си казва, че иска да извърви оставащия му път в живота с достойнство и елегантност, както и да бъде добър баща за децата си.

Въпреки скромността и опита, които и Ийстън, и Пиърсън демонстрират, техните профили из социалните мрежи са засипани с комплименти и то основно от далеч по-млади от тях жени. Едни пускат по някой и друг лаконичен коментар в стил "Супер си!", но има и жени на по 20-и-нещо, които изказват възхищението си с намеци като "Имате ли си куче? Аз мога да лая...". 

Това доказва, че тенденцията татенцата да са на мода изглежда тепърва ще се разраства, както посочва и агентът Дейвид Ралф.

"Татенцата ще преживеят своя ренесанс, убеден съм в това", подчертава той.

 

Най-четените