Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Всички мразят (и четат) Gawker

В комфортното работно пространство десетки високо платени, млади професионалисти,произвеждат тонове помия
В комфортното работно пространство десетки високо платени, млади професионалисти,произвеждат тонове помия

Представете си просторен офис в луксозна висока сграда в централен Манхатън с тераса с бар на покрива, проектирана за партита с панорамна виста към нощен Ню Йорк.

В комфортното работно пространство десетки високо платени, млади професионалисти, много от тях завършили Харвард, Принстън и Станфорд, произвеждат тонове помия, клюки и клевети, докато си повтарят, че участват в създаването на журналистическото бъдеще.

Огромно електронно табло над тях показва в реално време кои материали правят най-много трафик: "Джеймс Франко е хомосексуалист", "Кога Джими Кимъл не е видимо пиян?", "Умря ли Аврил Лавин през 2003?", "Гледайте тук домашното порно на Хълк Хоган!", "Кевин Костнър е дебел, прилича на Джаба", "Шеф не успя да си наеме гей ескорт", "Научете къде точно се намира сега Гуинет Полтроу в Ню Йорк в реално време", "Какъв вкус имат конските гениталии: признанията на сериен е*ач на жребци"...


Таблото отброява кликовете, авторите се състезават за първо място, създавайки нови стандарти в липсата на стандарти, копаейки дъното с драматично старание.

Това е реалността в Gawker Media: могъща медийна мрежа от блогове на стойност над 300 милиона долара с официална работна доктрина, която гласи: "Днешните клюки са утрешните новини".

Основател и двигател на колекцията от токсични уеб пространства е 49-годишният Ник Дентън, който започва империята с блога Gawker преди близо 13 години.

Сърцето на колекцията от clickbait медии бие в жълто и кафяво, но с разрастването на мрежата под купола на Gawker се пръкват десетки специализирани блогове: за автомобилни фетишисти, софтуерни новини, съвети, радикален феминизъм, сатира, наука, видео игри...

В превод думата gawker означава човек, който зяпа нещо или някого с глупав или груб маниер. Простовато вренчване с празен поглед - това е философията и формулата на успеха, изкована от мотора на медийната машина за мръсотия и малоумие Ник Дентън.

Той и неговите хора предлагат на сърфиращата аудитория истории, които да пленят най-примитивната част от съзнанието, заглавия, които да накарат скучаещи циници да зяпат глупаво и да отварят методично маса морално капитулирали материали.

Gawker е медийната империя, заради която от Google съобщиха, че имат намерение да въведат нов алгоритъм, който да пресява най-търсените резултати в съзвучие с тяхната фактологическа автентичност. Проказата на фабриката за неистини Gawker е толкова успешна, че се налага слагането на филтър за факти.

Опитът да се намали трафика към лъжливата индустрия за материали в колекцията от блогове на Ник Дентън едва ли ще спре взъхода на анти-журналистиката. Основен професионален закон в Gawker е липсата на всякакви спирачки, етични норми,хигиенни съобръжения, скрупули. Авторите нямат никакъв ангажимент към истината.

Единственият езически тотем, пред който ритуално жертват елементарната човешка почтеност и емпатия, е неговото величество Кликът. Наричат Gawker туморът на Интернет.

Другите две опции за атака срещу виртуалното изчадие на Дентън са кампаниите за бойкот на рекламодателите и съдебните дела на засегнати знаменитости. Хълк Хоган даде под съд компанията на Дентън за публикуването на домашно порно с негово участие. От Gawker отказаха да свалят видеото. Хоган вдигна залозите и заведе високопрофилно дело за стотици милиони долари, заплашващо да изправи блог-мрежата пред потенциален фалит.

Те отвърнаха със своята запазена марка - мръсни тактики. Отмъщението им прие формата на закана за публикуване на друга част от записа, в която се чува расистка тирада на Хоган. Репликите му, насочени срещу афро-американската общност, станаха публично достояние, Хоган беше опозорен и почти напълно изтрит от сайта на световната кеч федерация, където беше икона от десетилетия.

Gawker е медийната империя, в която топ редактори подават оставки в знак на протест след свалянето на долнопробни очернящи материали от шефа. Проминентните кадри на Gawker Томи Крагс и Макс Рийд напуснаха, защото долнопробна информация за човек, който не е публична фигура, бе махната без тяхно знание.

Те тълкуват един от изключително редките случаи на уважение към човешкото достойнство от страна на Gawker като нарушаване на редакционната независимост.

Една от основните причини за всеобщото отвращение от Gawker е тяхната кампания за разобличаване на гей знаменитости, които се представят за хетеросексуални. Няма значение дали техните мишени наистина се преструват или става въпрос за откровени спекулации. Те систематично публикуват информации за актьора Джеймс Франко, който в техните очи трябва да бъде показан и засрамен като скрит хомосексуалист.

Самият Дентън е гей, а неговото оправдание е, че хората живеят по-добре с истината и не трябва да се преструват. В същото време, в акт на почти шизофренно лицемерие, от феминисткия блог под шапката на Gawker критикуваха публикуването на голите снимки на Дженифър Лорънс като отвратително деяние.


В един момент, в разгара на лавина от скандали, анти-кампании и съдебни дела, Дентън съобщи, че екипът на Gawker предприема леко преформатиране, и че скоро блоговете ще бъдат с 10-15 процента по-мили. Това беше интерпретирано като върховна тролска проява от майстора трол Ник Дентън.

На въпроса: "Има ли нещо, което не бихте публикували, има ли граница", Дентън казва:"Не бих искал да дефинирам отговора". За него "ключът към успеха е унищожаването на всички правила, нарушаването на всички норми". "Да, да, да, да, да" - така той отвръща на бърза серия питания дали Gawker Media ще продължава да пуска хакерски снимки на голи звезди, да разобличава прикрити хомосексуалисти, да се държи злобно, безсрамно и безотговорно.

От Gawker взимат готови материали от други места и ги препубликуват със скандални заглавия или пускат истории, които никой друг няма да иска да пусне. Мейнстрийм медиите следват техните клюки, правят истински репортажи за мишените, почистват след Gawker, проверяват фактите.

"Всички знаят, че няма как всичко, което пускаме, да е истина. Ние сме новата епоха в гражданската журналистика". Такива перли от мъдрост обичат да разпиляват редакторите в блог-мрежата. Добре дошли в бъдещето.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените