Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Лолита на нейното поколение: Когато 10-годишната Брук Шийлдс се съблече за "Плейбой"

В продължение на години Грос води тежка съдебна битка с майката на Брук Шийлдс заради снимката от изданието на "Плейбой" Снимка: Imdb
В продължение на години Грос води тежка съдебна битка с майката на Брук Шийлдс заради снимката от изданието на "Плейбой"

Не е тайна, че актрисата и модел Брук Шийлдс работи от съвсем малка. Забелязвайки нейната красота още в най-ранна детска възраст, майка ѝ Тери Шийлдс ѝ урежда десетики прослушвания за реклами, води я за ръка на кастинги и остава на снимачната площадка, докато невръстната ѝ дъщеря играе пред камера.

За Тери всяка възможност, която показва детето ѝ пред публика, е врата към славата, която не бива да се пропуска. Затова, когато идва предложение от "Плейбой" да заснемат 10-годишната ѝ дъщеря гола, Тери скача на борда. Или поне така твърди фотографът на снимката Гари Грос.

В продължение на години Грос води тежка съдебна битка с майката на Брук Шийлдс заради снимката от изданието на "Плейбой" - Sugar and Spice, на която тя позира без дрехи, с тежък грим и похотлив поглед до вана.

Фотографията е заснета през 1976 г. и се озовава между страниците на еротичното издание, въпреки че моделът е само на 10 години.

Разглеждайки списанието със снимката на дъщеря си редом до два пъти по-възрастните плеймейтки, Тери се чувства излъгана. Казва, че никой не я е предупредил колко ще е перверзен крайният резултат и подава иск в съда на Грийнфилд с настояване публикацията да бъде свалена, а дъщеря ѝ - обезщетена с 1 милион долара за опетняване на репутацията ѝ.

Според Грос обаче, майката е била наясно, отстъпила е правата върху снимката с подписа си и е получила 450 долара в замяна, без да си дава сметка, че заснетото може да се отрази върху живота и кариерата на Брук занапред.

"Тери иска да е майка-орлица и в същото време - да експлоатира дъщеря си. Няма как да изпълнява и двете роли. Ако Брук е била жертва на някого, то това е алчността на майка ѝ", казва фотографът на "Плейбой".

Тери Шийлдс никога не е криела амбицията си да изстреля Брук към света на холивудския шоубизнес, но е категорична, че порнографията не е сред арсенала, който би използвала, за да направи дъщеря си известна.

"Тя беше най-красивото дете. Естествено, че исках да е популярна и бях готова да помогна на кариерата ѝ, но не и да я направя прочута на всяка цена", коментира Тери по време на съдебното дело.

Снимка: Imdb

В крайна сметка, и съдът в Грийнфилд, и Върховният съд в Ню Йорк при последвалото обжалване, отсъждат в полза на фотографа Гари Грос и му позволяват да използва снимката, както намери за добре.

Властите в Ню Йорк през 70-те дори не намират заснетия кадър за порнография и дават разрешението си за свободното му разпространение.

За самия Грос произведението му е изкуство и част от зараждащата се поп култура в Америка. Под опаковката на арт творба той продава оригиналния филм от фотосесията с голата Брук Шийлдс на своя колега и собственик на галерия в Лондон - Ричард Принс, за 2000 долара, а за себе си запазва само копия.

Така снимката на дете-модел за "Плейбой" се предава от ръце на ръце, без никой да вижда проблем в това до 1993 г., когато Принс решава да организира изложба, а звездата сред експонатите да е 10-годишната гола Брук, която към този момент вече носи солидна слава.

Експозицията трае само един ден и е свалена от лондонските власти, понеже преценяват, че снимката може да се квалифицира като детска порнография.

Тогава започват и по-сериозните удари, както върху фотографа Гари Грос, така и върху собственика на кадъра - Ричард Принс. С нюха си на бизнесмен обаче Принс успява да се възползва от шума по най-добрия начин и да продаде филма за 3 милиона долара на неизвестен получател.

А Гари продължава да защитава произведението си, следите на чийто оригинален филм се губят и до днес. Дори опитва да продава копия от него чрез eBay през 2007-2008 г. , но правилата срещу подобно съдържание с малолетни порязват намеренията му.

"Брук Шийлдс не изпитваше неудобството по време на снимките. Играеше пред апарата и отлично разбираше ролята си - на жена-вамп, символ на уверената и провокативна тийнейджърка, която навлиза в зрелия живот, Лолита на нейното поколение. Тя харесваше тази роля", твърди Грос в опит да защити търговията със снимката.

Поглеждайки към ранните филми на Брук Шийлдс, може да се открият някои смущаващи моменти. Само две години след провокативната сесия за "Плейбой", тя играе дете проститутка в лентата Pretty Baby заедно със Сюзан Сарандън, която е в ролята на нейна майка.

Във филма има силно загатване за еротика и секс с участието на 12-годишната тогава Брук и по-възрастни мъже. И ако в Pretty Baby има само намеци, то във филма, който я прави известна - "Синята лагуна", страстните сцени са далеч по-открити и детайлни. Когато се снима за продукцията Шийлдс е на 14 години и след нея успява да сбъдне мечтата на майка си - става популярна по цял свят.

Въпреки че получава сериозни критики за участието си в толкова похотливи и чувствени ленти, Брук и майка ѝ Тери защитават решението си да се присъединят към двата проекта и съветват хората първо да гледат филмите, да се запознаят с историята и едва след това да ги съдят.

А колкото до снимката за "Плейбой", коментарите за нея с времето се изпаряват, подобно на оригиналните кадри от 1976 г.

 

Най-четените