Моника Люински е била доста неща през живота си - център на гигантски политически секс скандал, дизайнер на дамски чанти, телевизионен водещ, социален активист, журналист и продуцент.
Отскоро е и звезда в новата кампания на модния бранд Reformation.
Идеята на кампанията, озаглавена You've Got The Power, е не само да промотира марката дрехи, но също така и да провокира хората към активно участие в предстоящите президентски избори през ноември.
"Гласуването означава да използвате гласа си, за да бъдете чути и това е най-определящият аспект на демокрацията", казва Люински, цитирана на уебсайта на Reformation. "Ако искате да се оплаквате през следващите четири години, трябва да излезете и да гласувате."
В интервю за Elle Люински споделя, че апатията на гласоподавателите е проблем, който е особено актуален в навечерието на вота.
"Видяхме в социологическите изследвания, че разочарованието и апатията на гласоподавателите растат. Всички трябва да си напомняме един на друг, че не можем да позволим подобни неща да попречат на необходимостта от гласуване. Трябва да използваме гласа си. Ето къде е нашата сила."
Reformation just did a collab with Monica Lewinsky. Stain not included. pic.twitter.com/Bl2zlbBVNX
— Brittany Martinez (@BritMartinez) February 26, 2024
Логично новата колекция е свързана с дрехи в изискан бизнес стил, които варират на цени от 78 долара до 738 долара за кожен шлифер.
Според Люински идеята на дрехите в колекцията е да помогне на дамите да се почувстват по-силни и с повече самочувствие, защото "силната жена знае как да използва гласа си."
Моника Люински стана скандално известна в средата на 90-те, когато се забърка в любовна афера с президента Бил Клинтън.
Тогава тя е 22-годишна стажантка в Белия дом, за която стана известно, че е имала сексуални отношения с държавния глава. Първоначално Клинтън отрича твърденията, но впоследствие признава за извършването на "неподходящ интимен физически контакт" с Люински.
Скандалът провокира процедура по импийчмънт срещу президента и съсипва възможностите за кариерно развитие на стажантката, която в следващите години е обект на тормоз и заплахи.
През последното десетилетие става един от активистите за борба срещу тормоза в интернет и дори нарича себе си "нулевият пациент" на това явление.
Кампанията на Reformation, която се провежда в сътрудничество с неправителствената организация Vote.org, е първия по-сериозен досег на Люински с политиката. Досега тя се е занимавала най-вече със социални проблеми, но не и пряко с политически въпроси.
Интересното в случая е доколко би могла да бъде успешна една такава кампания, насочена най-вече към младите хора. От една страна Люински е непознато лице за родените след 2000 година, докато от друга е противоречиво име в американското общество.
"Не можеш да избягаш от миналото си", казва тя в интервю за Vanity Fair от миналата година. "Може би най-голямото предизвикателство за мен беше да приема, че не мога да променя всичко, което се случи през 1998 г."
"Мога единствено и само да приема предишното си аз с толкова състрадание, колкото мога да събера."