Знаменитостите и алкохолът са особено добра комбинация.
Брад Пит, Джордж Клуни, Дуейн Джонсън-Скалата, Райън Рейнолдс, Камерън Диас са само малка част от имената, които продават и дори инвестират в алкохолни напитки.
През 2023 г. към компанията се присъедини и Марго Роби. Заедно със съпруга си Том Акърли и техни приятели, звездата от "Барби" пусна на пазара джин Papa Salt.
И сега тя признава, че да продаваш алкохол е много по-лесно, отколкото да продаваш филми.
"Всъщност е доста освежаващо", описва австралийката процеса по създаването и маркетинга на собствения ѝ джин пред "Таймс".
"Филмите са откачен бизнес, при който продаваш нещо, което не е осезаемо и материално, нещо, което е идея. Нямаш представа колко ще изкара, кой ще го гледа, ще се гледа ли или как ще бъде приет", описва тя киното.
Докато при продукт като алкохола, според Роби, нещата са много по-ясни и прости и по-лесни за предвиждане. "Можеш да го планираш в таблица по начин, по който не можеш да наложиш в таблица идеята от киното", мотивира се актрисата.
Това не пречи на Роби да прави и успешни, меко казано, филми. Продуцентската ѝ компания LuckyChap се радва на огромен успех - "Барби" изкара приходи от 1,4 млрд. долара в боксофиса. Тя стои и зад хитове като "Аз, Тоня", "Обещаваща млада жена" и Saltburn.
Актрисата обясни, че все пак се е колебаела дали да последва другите холивудски имена в алкохолния бизнес. Роби твърди, че за нея собствената марка джин наистина е интересно начинание и не го прави само заради парите.
"Нашата страст са филмите и питиетата, и сега ги правим и двете", казва Роби.
"Знаменитостите се насочват към марки и продукти, защото имат капитала, но възвръщаемостта на инвестициите при производството на филми изчезва", обяснява пред "Фокс" феномена Стивън Ресавенто, директор на инвестиционна компания от Денвър.
В свят на безплатно съдържание и стрийминг, гаранция няма, и затова за хората от развлекателната индустрия е по-добре да вложат парите си в бизнес, смята той.
Тед Дженкин, президент на консултантска компания от Атланта, пък припомня, че най-високоплатените професии в Америка са тази в маркетинга и привличането на клиенти. Затова и дори за звездите оптималният мултимилионен удар е да притежават собствен бизнес и да използват популярността си, за да превърнат феновете в клиенти.
Това често е доста лесно, тъй като повечето потребители не правят особена разлика между качествата на една марка алкохол и друга. Затова и биха предпочели тази, на която е любимата им звезда.
"Очевидно продуктът трябва да има добър вкус, но знаменитостите знаят, че звездната им сила може да е много ефективна на алкохолния пазар, защото позволява на феновете емоционална връзка с живота на знаменитостите", пояснява Дженкин.
Марго обаче държи да отбележи, че нейния продукт не е "джинът на Марго Роби", а "джинът на 5 най-добри приятели".
Това вече няма как да стане. Останалите четирима са не играли в "Барби".