Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-тежката година за бирата в САЩ, в която американците бойкотираха любимата си марка

Bud Light бележи 30% спад в продажбите заради реклама с трансджендър инфлуенсър Снимка: iStock
Bud Light бележи 30% спад в продажбите заради реклама с трансджендър инфлуенсър

2023 г. бележи спад в продажбата на бира в САЩ, какъвто не имало от началото на века.

Това сочат данните на Beer Marketer's Insights(BMI) - организация, която следи пазара в страната.

Потребителите или преминават към други видове алкохол, или се пренасочват към безалкохолни напитки. Има обаче и още една причина - бойкотът, който консервативна Америка спретна на най-популярната марка в страната заради опита ѝ да спонсорира трансджендър инфлуенсър.

"Беше тежка година за бирата", цитира Ен Би Си вицепрезидента на BMI Дейвид Стайнман.

Данните сочат, че за пръв път от 1999 г. доставките на бира се очаква да са под 200 млн. барела, или под 24 млрд. литра.

Най-голямо е намалението при Anheuser Busch - компанията, която произвежда Bud Light - марката, която породи огромни противоречия през 2023 г.

Недоволството срещу Bud Light започна през пролетта, когато производителят обяви, че ще си партнира с транс инфлуенсъра Дилън Мълвани, за да отпразнуват заедно първата му годишнина, откакто се идентифицира като жена. Бяха му предостави кенове бира с неговото лице, които бяха представени и в постове в социалните мрежи.

Това доведе до изключително остра реакция от по-консервативните потребители на марката. Те приеха, че класическият за Америка бранд изоставя обичайната си клиентела в опит да привлече далеч по-либерални потребители.

Американците доста масово започнаха да бойкотират Bud Light.

В резултат през май компанията производител отчете близо 30% спад в продажбите, от който още не успява да се възстанови - същото е намалението на седмична база спрямо 2022 г. и в последните месеци на 2023 г.

Така Bud Light - най-продаваната бира в магазините в САЩ за последните 2 десетилетия загуби първенството си и беше изпреварена от мексиканската Modelo Especial.

Продажбите на Bud Light паднаха с близо една трета. Снимка: Getty Images
Продажбите на Bud Light паднаха с близо една трета.

Засегнати от недоволството бяха и други марки на Anheuser Busch, включително и Budweiser.

Компанията се опита да поправи щетите с реклами с легенди от американския футбол, както и с партньорство с UFC - американския ММА шампионат, но засега данните не сочат особен успех.

Бойкотът на по-консервативно настроените фенове на марката обаче не може да обясни цялостния спад на интереса към бирата, коментира Дейвид Стайнман.

Той е само част от дългосрочна тенденция да намаление на интереса към американските премиум марки, сред които освен Bud Light са и Miller Light и Coors Light.

Друга причина е появата на нови видове алкохолни продукти, които се пускат на пазара от производители на безалкохолни и енергийни напитки, които са насочени към същите потребители, които обикновено предпочитат бира.

По-младите поколения например се насочват към бутилирани коктейли или пият по-малко.

Към това се прибавя и продължаващото намаление на интереса към крафт бирите.

Големите производители на пиво все пак има с какво да се утешат - финансово те успяват да устоят на намалените продажби заради ръста на цените на продукцията си. Някои от тях са част от глобални компании, включително Anheuser Busch, а в световен мащаб продажбите на бира се задържат високи.

 

Най-четените