Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нови обвинения към Apple - този път в опити да изнудват клиентите си

Дали компанията само не влошава положението си? Снимка: Getty Images
Дали компанията само не влошава положението си?

Apple се сблъскват с нова доза обвинения в некоректно отношение към притежателите на iPhone. В края на миналата година технологичният гигант призна, че умишлено забавя работата на по-старите си модели смартфони, за да съхранява батерията им. Последва вълна от критики за неискрения подход към потребителите.

Изправени пред гнева на клиентите си, от Apple съобщиха, че ще подменят безплатно батериите на по-старите iPhone-и.

Тогава компанията каза, че може да продължи темповете си на работа, само ако запази доверието на клиентите си. Безплатната смяна на батериите трябваше да върне това доверие обратно. Според някои потребители обаче вместо да подобрят положението, от Apple само го влошават.

Оказва се, че вярата им в производителя е още по-сериозно застрашена, след като са решили да приемат на пръв поглед щедрата оферта за замяна на батерията.

Според техните твърдения от Apple правят опит потребителите им не просто да заплатят новите си батерии, но и да дадат 10 пъти повече, отколкото струва самата батерия.

Аргументът за исканите суми е, че по-сериозни щети по смартфоните затрудняват подмяната на батерията и трябва да бъдат отстранени незабавно.

Само че случаят невинаги е точно такъв. Един от собствениците на по-стар модел iPhone го е изпратил за замяна на батерията този февруари. Два дена след това получава имейл, в който се твърди, че устройството има пукнатина в единия си край и за поправката ще бъдат необходими 200 долара.

Ядосан, клиентът поискал телефона си обратно и сменил батерията си без проблеми в най-близкия сервиз за мобилни телефони, въпреки че това прави гаранцията невалидна.

Друг потребител споделя подобно преживяване. Неговият iPhone е бил в перфектна форма и без никакви забележки по външния му вид. От Apple обаче казват, че има вътрешна повреда - микрофона и единият говорител давали дефектни. Решението на този проблем струва 250 долара.

Клиентът обаче е непреклонен и е категоричен, че всички компоненти на смартфона работят перфектно. По същия начин изисква телефонът да му бъде върнат и търси второ мнение от специалист. Очевидно цитираните елементи работят без забележки и няма нужда от тяхната подмяна.

Дали Apple не се опитват да печелят от опитите си да се извинят?

Според сайта за ремонти на компанията няма нищо такова. Там се казва, че ако по iPhone-а има някакви щети като пукнат дисплей, те трябва да бъдат приоритетно поправени преди смяната на батерията. Освен това предлагат 90-дневна гаранция на всяко устройство, дори и първоначалната гаранция да е отдавна изтекла.

С други думи, Apple са категорични - ясно е описано, че "всякакви щети трябва да бъдат поправени преди смяната на батерията".

Потребителите обаче така и не откриват къде точно се твърди подобно нещо. Те се изнервят още повече, защото след редица пропуски и прикриване на истината и във време, в което компанията трябва да си върне доверието, изглеждат сякаш единствената й цел е да откаже клиентите си завинаги от устройствата си.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените