Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Инфлуенсърката, която инсценира катастрофа, за да рекламира минерална вода

Снимките на Тифани Мичъл предизвикват редица въпроси Снимка: Twitter
Снимките на Тифани Мичъл предизвикват редица въпроси

Тифани Мичъл е млада и красива лайфстайл инфлуенсърка с 213 хил. последователи в Instagram. Обикновено спонсорираното съдържание, което публикува, е реклама на студен чай, различни здравословни храни и хипстърски заведения.

Снимките й са изпипани до най-малката подробност и обикновено привличат с топли тонове.

В момента обаче Тифани е замесена в неприятен скандал, при който според мнозина тя е инсценирала катастрофа, за да рекламира продукти.

Всичко започва на 31 юли, когато Мичъл публикува в профилите си в социалните мрежи серия от свои снимки, придружени с нейната версия на това как е станал пътният инцидент. На първия кадър тя позира усмихната и самоуверена пред мотоциклет BMW. След това, разказва Тифани, заедно с група приятели се отправят с моторите и един джип на разходка.

На прибиране младата жена подценява колко е остър един от завоите, губи контрол над мотоциклета и излиза от пътя.

Разказът й е придружен от снимки, които документират случилото се след падането от мотора. Мичъл лежи на асфалта, мъж й помага, а край нея - привидно хаотично разхвърляни от катастрофата вещи. Тя уточнява, че е била с каска, което явно я е спасило от по-сериозни наранявания, и обяснява, че се е разминала само с охлузвания и травма на ръката.

Кадрите в комбинация с разказа й първоначално привличат съчувствие и пожелания за скорошно възстановяване. Малко след това обаче идват съмненията, че всичко е по сценарий.

Заради лавината от негативни реакции инфлуенсърката изтрива разказа си и снимките към него, но те вече са копирани на твърде много места, за да бъдат заличени от интернет. Потребителите от своя страна не спират да обсъждат язвително, че катастрофата на Тифани не е реална, а е просто рекламен трик.

Най-добронамерените виждат проблем в това да се окажеш в катастрофа, а приятелите ти вместо да помогнат или да извикат бърза помощ, да те снимат отстрани. Те са недоволни, че Мичъл представя падането с мотор като нещо безобидно и дори до някаква степен чаровно.

Други обаче не са толкова сдържани и разнищват до най-малката подробност кадрите на Тифани, които и без много внимателно вглеждане са съмнителни. Хора, които активно карат мотоциклети, отбелязват, че младата жена е тръгнала на разходка с мотор само по потник и лек гащеризон, които въобще не са подходящи за случая.

Запалени по високите скорости потребители обясняват, че кожите по рокерите не са с декоративна цел, а предпазват водачите от сериозни наранявания при падане. От своя страна Мичъл има със себе си само каска и модерния си за летния сезон тоалет и въпреки това сама обяснява, че се е отървала с доста леки травми.

Тя казва, че има охлузвания от страната, на която е паднала, обаче на снимките не се виждат никакви рани. На едното си рамо Тифани е изцапана с грес и нищо повече.


Не е необходимо човек да е специалист по мото-спортове, за да се сети, че е невъзможно да караш по потник, да паднеш с мотор и да не последва кървене. Единственото, което подсказва, че Мичъл наистина не е добре, е драматичната й поза на асфалта. Тя обаче изглежда пресилено драматична и неестествена.

Следващите кадри от случилото се водят до най-много съмнения, че става въпрос за реклама. От едната страна на Тифани ясно се вижда бутилка минерална вода от популярната в САЩ марка Smart Water. Пластмасовото шише предвидливо е обърнато към обектива и етикетът на съответния бранд се чете без затруднение.

Може ли мотоциклетист да катастрофира, а минути след това водата му да е в тази перфектна за снимки позиция? Въпросът кара повечето потребители да си мислят, че катастрофата на Мичъл всъщност е доста странен вид реклама на минералната вода.

Те не се притесняват да публикуват язвителни коментари като "Винаги бъди инфлуенсър, дори и да изпадаш в безсъзнание".

Шегуват се, че "всеки прави артистични снимки след катастрофа", придружено с хаштага SmartLife, или че "мразят момента, в който се оказваш замесен в пътен инцидент, а меката оранжева светлина от залеза осветява счупеното ти тяло". Един коментиращ се шегува, че се радва, че приятелят на Мичъл е красив, защото какво щеше да стане, ако някой грозник влезе в красивите й кадри...

Съветват я следващия път да не държи минерална вода в ръцете си, иначе пак ще катастрофира, или поне да надраска каската си, за да изглежда, че наистина е паднала с мотора. И всички продължават да настояват, че Тифани рекламира минерална вода и нищо повече.

Любители мотоциклетисти пък се надпреварват да пускат снимки от собствени пътни инциденти, които, както се очаква, са доста различни от снимките на Мичъл.

В началото на тази седмица Тифани наруши мълчанието си около катастрофата и проговори пред BuzzFeed.

Тя категорично отрича да е инсценирала падането си с мотора или в историята й около него да има замесено каквото и да било спонсорирано съдържание. Мичъл казва, че никога не би посмяла да използва подобен случай за рекламна кампания.

Не е много учудващо, че са малцина вярват на инфлуенсърката. Живеем във време, в което безработни инфлуенсъри молят за пари от последователите си, за да пътуват до екзотични дестинации, а техни колеги продават годежа и сватбата си на популярни брандове.

Вече не звучи толкова необичайно някой да инсценира цяла катастрофа, само за да накара последователите си да си купят определена марка минерална вода.

 

Най-четените