Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook ще пита потребителите си кои медии са "доверени източници"

Марк Зукърбърг посочи, че потребителите сами ще посочат на кого вярват, за да бъдат определени тези "доверени източници". Снимка: Getty
Марк Зукърбърг посочи, че потребителите сами ще посочат на кого вярват, за да бъдат определени тези "доверени източници".

Новините, които всички потребители на Facebook ще виждат в своя News Feed, вече ще бъдат само от „доверени източници”. Това е поредната голяма промяна в социалната мрежа, която създателят й Марк Зукърбърг обявява.

Миналата седмица той обяви, че потребителите вече ще виждат по-малко публично съдържание, включително новини, видео и публикации от брандове, за да се окуражи комуникацията със семейство и приятели.

В публикация в личния си профил в социалната мрежа от петък Зукърбърг посочва, че след тази промяна от Facebook очакват новините да заемат около 4% от съдържанието на вашия News Feed, което е с 1% по-малко от досегашното.

„Това е голяма промяна, но новините винаги ще бъдат основен начин, чрез който хората да започват разговори по важни теми”, посочва Зукърбърг.

Заради това се стига и до новата промяна. Тя цели да гарантира, че новините, които ще виждаме, макар и по-малко ще бъдат по-качествени. Създателят на социалната мрежа е поискал от служителите си да направят така, че да се приоритизират новините, които са „сигурни, информативни и местни”.

Промяната започвала от следващата седмица с т.нар. „доверени източници”.

Големият проблем бил как точно да се определи на кои новинарски източници по света може да се има вяра. В крайна сметка се е стигнало до мнението, че потребителите трябва да решават това, а не самите Facebook, защото това щяло да е „най-обективно”.

Допитването до потребителите ще стане чрез анкетите за качество, които от Facebook по принцип правят. Сега чрез тях потребителите ще бъдат питани дали са запознати с даден новинарски източник и дали му вярват.

Идеята била, че „някои новинарски организации се радват на доверието само на техните читатели и зрители, докато други са масово признати сред обществото” като източник на вярна информация, дори от хората, които не ги следят пряко.

Ако човек каже, че не е запознат с дадена медия, няма да се взима под внимание отговорът му дали на нея може да се има доверие или не.

Новата промяна няма да промени още повече количеството новини, които хората виждат във Facebook, твърди Зукърбърг. Тя щяла само да доведе до показването на повече публикации от източници, на които общността в социалната мрежа е показала, че има доверие.

Като причина за поредната промяна Зукърбърг посочва това, че в днешно време се търсят твърде много сензации, налице е дезинформация и поляризация на обществото. Според него ако не се предприемат мерки за справяне с тези проблеми в социалните мрежи, то те ще се задълбочават.

В началото на годината Марк Зукърбърг си постави за цел да „поправи” социалната мрежа. Първата промяна беше именно намаляването на публикациите от брандове и новинарски организации, за сметка на повече публикации от семейството и приятелите на дадения потребител.

Заради нея в близките седмици се очаква компаниите и организациите, които използват Facebook, за да се рекламират, да усетят все по-сериозен спад в популярността на своите публикации.

Големият въпрос с нововъведението "доверени източници" е как точно ще протече подборът им. От компанията прехвърлят отговорността върху потребителите, но така се създават известни рискове.

Като например, по-популярни медийни канали да получат масово одобрение за разлика от качествени, но по-слаби известни такива.

Налице е и друг проблем - ако множество потребители вярват на даден източник на новини, макар съдържанието там да е невярно, манипулативно или пристрастно, те ще отбележат, че му вярват и така ще го вкарат в списъка на "богоизбраните". Което в никакъв случай не решава проблема.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените