Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нов бияч в мрежите - Pinterest

Повечето потребители на Pinterest в САЩ са жени, но във Великобритания преобладават мъжете Снимка: Getty Images
Повечето потребители на Pinterest в САЩ са жени, но във Великобритания преобладават мъжете

Появи се конкурент на Фейсбук - Пинтерест (pinterest.com), който вече се очертава като силна социална мрежа. Услугата за споделяне на снимки и други интересни неща се появи през 2010 г. и успя да набере над 15 милиона потребители.

Името на мрежата е измислено от гаджето на един от създателите й - от "пин" - забождам на стената, и "интерест" - интерес, любопитство, на английски език

Моделът е максимално опростен - потребителите закачат снимки, видео и друга информация в отделни колекции, които могат да се следват от техните последователи и други групи по интереси, пише "Труд".

Все едно подреждате албум или закачате с кабърчета бележки и снимки на коркова дъска. По подобие на фейсбук и туитър, на много от сайтовете има бутон Pin it, с който автоматично закачате съдържанието във вашия акаунт.

Успехът на Пинтерест неминуемо роди и нейни имитатори като например типично мъжкия сайт snatchly.com, който събира колекции от еротични фотографии на едрогърди модели и порноклипове с добро качество.

Зад успеха на новата мрежа се крият години работа и милиони долари инвестиции. През 2008 г. икономистът Пол Скиара и програмистът Бен Силбърман създават компанията "Колд брю лабс" и започват трескаво търсене на инвеститори.

Намират ги - през 2009 г. в лицето на нюйоркската компания "Фърст Марк кепитъл". Създали за iPhone приложението Tote - програмка, която показва стоки, от които се интересувате, когато се намирате близо до някой магазин и дава възможност за покупка директно от мобилния телефон.

Бизнесът с Tote не потръгнал, но се оказало, че много потребители изпращали помежду си снимки на харесаните от тях стоки, за да ги препоръчат или да се похвалят с избора си. Други просто си ги събирали в папки на телефона, за да се подсещат за бъдещи покупки.

Силбърман и Скиара решили да пренесат приложението в интернет, за да бъде достъпно и от PC-ата. Услугата излязла на пазара в началото на 2010 г. и в началото не предизвикала кой знае какъв интерес. Но се харесала на други инвеститори като Кевин Харц, един от създателите на Pay Pall, който придобил дял от Пинтерест.

Истинският ръст дошъл в началото на 2011 г., когато Силбърман наел дизайнера Ивън Шарп, който преди това работел за Фейсбук. Привлякъл го с оферта за дял от компанията. През пролетта излязло и приложение Пинтерест за мобилни телефони, което довело до истински бум на потребителите.

През есента на 2011 г. в проекта се включил и един от най-известните рискови фондове в Силициевата долина - "Андреесен Хороуиц". Купил дял за $27 млн., което качило стойността на социалната мрежа до $200 млн.

 

Най-четените