Темата за неподходящите видеа в YouTube, нарушаващи правилата на платформата, е доста сензитивна, особено откакто редица големи брандове изтеглиха рекламите. Причината за това беше, че те се появяват върху клипове с екстремистка насоченост. Скандалът от миналата година малко по малко отшумя, но YouTube започна да взима нещата в свои ръце.
С цел подсигуряване на рекламодателите и да възпре интереса от страна на държавните регулатори, компанията, която е собственост на Google, лансира идеята за изготвянето на тримесечни доклади за изтритите видеа.
Първият подобен доклад вече е факт. Между октомври и декември 2017 г. платформата е изтрила 8,3 милиона видеоклипа заради нарушаване на правилата на YouTube общността като тук не попадат клиповете, премахнати заради нарушени авторски права или поради правни причини.
Видеа с експлицитно сексуално съдържание са привлекли общо 9,1 млн. докладвания от потребители. Оплакванията за реч на омразата или разпалващо омраза съдържание са общо 4,7 млн.
В по-голямата си част премахнатите клипове или са имали в себе си прекомерно сексуално съдържание, или са били спам. Сред останалите причини за изтриване на клипове са показвали кадри на насилие, послания и манифести на терористи, или просто са били обидни и са разпалвали омраза.
Отчетите на YouTube показват, че автоматизираните инструменти, имплементирани от платформата за видеосподеляне вече извършват по-голямата част от следенето за проблемни клипове, изтривайки повечето от неподходящото съдържание.
Там обаче не разкрива колко клипове с неподходящо съдържание са били докладвани или премахнати от специализираната платформа за деца - YouTube Kids.
Интересното е, че 76% от общо 6,7 милиона видеоклипа, изтрити от изкуствения интелект, са били премахнати, преди да са били изгледани дори веднъж.
Докладът също така подчертава как технологията помага за по-бързото идентифициране и премахване на неподходящо съдържание.
"В началото на 2017 г. 8% от видеоклиповете, които са били докладвани и впоследствие отстранени за екстремизъм, насилие или друго, са били свалени с по-малко от 10 преглеждания. След като през юни 2017-а въведохме системата с автоматично докладване на проблемни видеа, която използва постоянно обучаващ се софтуер, повече от половината от видеоклиповете, които премахваме за екстремизъм и насилие, имат по-малко от 10 прегледа", се казва в доклада.
Хората все още продължават да играят роля в поддържането на услугата и в сигнализирането за клипове с неприемливо съдържание. Малко над 1 млн. клипа са били изтрити след сигнал от "доверено лице", докато обикновените потребители са докладвали за още 0,4 милиона случаи на нередности.
Малък брой видеоклипове са били докладвани от неправителствени организации и правителствени агенции.
Същевременно обаче не всички докладвани клипове биват изтрити автоматично. Някои от тях биват оценени като ненарушаващи стандартите на YouTube, докато на други просто бива сложено възрастово ограничение.
Плафрофмата също така публикува и топ 10 на държавите, откъдето са пристигнали най-много сигнали за видеа с неподходящо съдържание:
1. Индия
2. САЩ
3. Бразилия
4. Русия
5. Германия
6. Великобритания
7. Мексико
8. Турция
9. Индонезия
10. Саудитска Арабия.
YouTube също така използва свои служители, които лично да преглеждат подозрително съдържание, предавано от автоматизираната система.
До края на 2018 г. компанията възнамерява да разшири екипа от служители, занимаващи се с тази дейност на общо 10 000 души. В момента YouTube наема специалисти на пълно работно време с опит в екстремизма, борбата с тероризма и правата на човека.
Регионалните експертни екипи също се разширяват, съобщават от компанията.
Броят на видеоклиповете, премахнати от YouTube само за три месеца, може да изненада някои, въпреки трябва да се има предвид, че на сайта се качват по над 400 часа видео съдържание във всяка една минута.