Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Погребва се жив и брандира бургери: Запознайте се с MrBeast, който спечели 54 милиона от YouTube

Той е най-богатият влогър за миналата година Снимка: Screenshot, YouTube
Той е най-богатият влогър за миналата година

В света на известните влогъри от YouTube 23-годишният Джими Доналдсън,по-популярен като MrBeast, е най-известеният.

За миналата година абонатите на канала му са се увеличили до 88 милиона души, гледанията на видеата му са два пъти повече в сравнение с 2020 г. - общо над 10 милиарда, а приходите му за последните 12 месеца са достигнали рекордните 54 милиона долара.

Това постижение поставя Доналдсън в позицията на най-богатият ютубър в историята на мрежата.

Но защо хората го харесват толкова много? Със сигурност роля за успеха му имат безрасъдните каскади, които заснема пред камера и за които не си поставя никакви граници.

През последната година MrBeast прекара 50 часа погребан жив, предложи 10 000 долара на всеки, желаещ да седне във вана, пълна със змии, и беше домакин на собствена версия на Squid Game, изграждайки точни копия на декорите от шоуто. Победителят в неговия вариант по сериала на Netflix си тръгна с печалба от 456 000 долара.

Друг проект, чрез който потекоха пари към банковата сметка на на MrBeast през годината, е приложението MrBeast Burger - онлайн меню, което позволява на феновете му да си поръчват бургери с марката MrBeast от 1600 ресторанта в САЩ.

Влогърът рекламираше заведенията, които си партнират с него, пред 88 милиона абоната на канала му, а те от своя страна му даваха половината от приходите от поръчки.

Доналдсън е и сред най-големите филантропи от YouTube мрежата. Снимал се е как дава пари на бездомници и на непознати на улицата. Беше и сред най-щедрите дарители в помощ на пострадалите от COVID-19.

За последните две години влогърът е дарил близо 1 милион долара, като голяма част от благотворителните му инициативи са заснети пред камера. Този ход привлече и нова вълна от рекламодатели за канала му, които търсят платформи насочени към положителните промени в света.

А в крайна сметка, колкото повече спонсори привлича MrBeast, толкова по-големи са сумите, които раздава.

Заснемането на идеите му през 2021 г. го постави в списъка, освен на най-заможните влогъри, и в листа с най-добре платени артисти в света. По-точно, 54-те милиона, които е спечелил за последните 365 дни го нареждат сред знаменитости като Били Айлиш, Ким Кардашиян, BTS и Анджелина Джоли, които приключват 2021 г. със същите доходи, съобщава Forbes.

По време на пандемията много традиционни развлекателни медии преживяха трудности. Някои филмови премиери бяха забавени, графици на сериали променени, издания за видеоигри отложени. За YouTube обаче беше време на бум.

Изследванията сочат, че през последната година платформата е стигнала до 2,3 милиарда потребители от цял свят. От самата компания твърдят, че за съдържанието в платформата са отделяни около един милиард часа на ден.

"Тези стойности показват, че YouTube се е превърнал повече в телевизионен канал, отколкото вероятно е искал да бъде. Възможността за високи доходи обаче означава, че и очакванията към съдържанието ще бъдат по-големи. Същото важи и за онлайн дейността на MrBeast", коментира медийният експерт Крис Стокел-Уокър.

Топ влогърите, които са включени в класацията на Forbes, не са непременно тези с най-много гледания, а по-скоро онези, които са успели да спечелят най-много пари чрез партньорства с различни брандове, чрез спонсорски сделки и продажби на стоки, пише BBC.

Въпреки че две трети от съдържанието в YouTube не е на английски език, именно англоговорящите ютубъри са успели да натрупат най-големи приходи през годината, привличайки най-многобройна аудитория, 

 

Най-четените