Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

TikTok влиза в битката на Twitter и Threads, добавя текстови публикации

Китайската социална мрежа се пробва в нови ниши Снимка: ByteDance / TikTok
Китайската социална мрежа се пробва в нови ниши

Докато битката между социалните мрежи Threads на Meta и Twitter (или да я наричаме вече X?) на Илон Мъск се разгаря, трети играч се включи в надпреварата за онези потребители, които не искат да правят клипове и снимки, а само да пишат.

TikTok обяви, че ще добави публикации само с текст, каквато е основата именно на Threads и Twitter (не можем да отвикнем...).

Китайската компания ByteDance, която стои зад платформата, обяснява, че по този начин ще даде на потребителите "друг начин да се себеизразяват".

Така в страницата Camera в TikTok вече ще има три възможности за публикация - на снимка, видео или просто текст.

При избиране на текст публикациите ще могат да бъдат персонализирани с помощта на добавяне на звуци, местоположение или разрешаване на Duets - видео реакциите към публикации на други потребители.

Идеята на всички тези допълнения, обясняват от компанията, е да направят текстовите публикации в TikTok "също толкова динамични и интерактивни колкото всяко видео или снимка".

Новото допълнение идва в странен момент за социалните мрежи, привличащи потребителите основно с възможността за писане.

Наскоро се появи информация, че броят на дневните активни потребители на Threads се е сринал със 70% след първоначалния силния старт на платформата на Meta, компанията майка на Facebook и Instagram. В рамките на само пет дни в социалната мрежа са се регистрирали над 100 милиона потребители, похвали се преди това Марк Зукърбърг.

Инерцията обаче започва да се губи. Според сайта Similar Web средното време, което потребителите прекарват в нея, е спаднало от 19 на 4 минути.

В същото време Twitter минава през едни от най-големите сътресения в историята си, след като Илон Мъск реши "от днес за утре" да смени логото на социалната мрежа от добре познатата синя птичка на бяла буква X на черен фон.

Това е първата стъпка от идеята му за ребрандиране на компанията, но върви с редица проблеми - от това, че из сайта все още се вижда името Twitter, т.е. ребрандирането е половинчато, до информацията, че други технологични компании вече имат запазени търговски марки, свързани с буквата X.

Самият Мъск също така съобщи, че туитовете вече ще се наричат x's, сиреч "ексове" (тук трябва да признаем, че виждаме смисъл в предложението на българската интернет митологична фигура Самуил Петканов туитовете вече да са известни като "X-кременти").

На фона на случващото се китайският TikTok търси начини да достига до все повече потребители по различни начини.

Компанията ByteDance наскоро пусна нова платформа за стрийминг на музика, подобна на Apple Music и Spotify, която носи името TikTok Music и е достъпна в Бразилия и Индонезия. Нейната бета версия вече е налична и в Австралия, Мексико и Сингапур.

Идеята на тази услуга е потребителите да могат да слушат, споделят и свалят музика, която са открили в TikTok.

 

Най-четените