Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Прието: 1.60 лв за еднократно пътуване в София

Протест съпроводи увеличението Снимка: Getty images
Протест съпроводи увеличението

От 1 юни билетът за еднократно пътуване в градския транспорт на София ще струва 1.60 лева. Това реши Столичният общински съвет след двуседмично обсъждане, съпроводено с протест, като ключови за прокарването на повишението се оказаха гласовете на СДС и Движение „България на гражданите". ГЕРБ имаше нужда от само един глас в местния парламент, за да прокара увеличението.

Мярката бе защитена от кмета Йорданка Фандъкова и официално поискана от Центъра на градска мобилност. Аргументът бе, че така ще се стимулират пътниците с абонаменти карти, тъй като цената им не се променя. Според управляващите само 15 на сто от хората използват билети за еднократно пътуване, а реалната им цена е над настоящата от 1 лев.

Столичани протестираха срещу поскъпването, тъй като се усъмниха, че то ще доведе до подобряване на градския транспорт. Решението бе подкрепено от ГЕРБ, СДС и Прошко Прошков от Движение „България на гражданите" след двучасови ожесточени дебати в СОС.

Председателят на градското СДС Борислав Бориславов обяви, че ще подкрепи увеличението, тъй като „един реформатор не може да подкрепи статуквото".

БСП критикува градската управа, че извършва скрита актуализация на бюджета, без да дава финансова обосновка. От Коалиция "Сердика" коментираха, че поскъпването ще увеличи гратисчиите.

"Преди два месеца гласувахме бюджет, в който всичко беше наред. Приходно- и разходната част бяха балансирани и сега само два месеца по-късно се оказа, че едни 15 милиона липсват. И откъде ще бъдат взети те? Ще бъдат взети от единичното билетче", коментира Милка Христова от БСП.

На свой ред градоначалникът Йорданка Фандъкова посочи, че увеличението ще засегне много малка част от пътниците, както и че всяка промяна е трудна.

"В последните две години имаме най-голямата подмяна на транспортни средства - с 90% нови тролейбуси, трамваи, автобуси. Метрото продължава да се изгражда интензивно. Всичко това струва пари", обясни тя.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените