Според официалното проучване на Rowenta на тема: "Поведение и предпочитания на българите при почистване на дома", прахосмукачката е основен уред за поддържане на дома чист.
Всеки трети българин използва свободното време през уикенда, за да почисти с прахосмукачка жилището си, показва онлайн проучване на немската марка Rowenta, проведено от агенция за маркетингови изследвания Ноема*.
98% от взелите участие в анкетата са жени, което затвърждава ролята на дамите като основната фигура в българското семейство, която посвещава времето си на грижата за домашния уют и чистота.
Не е изненада, че 93% от запитаните притежават поне една прахосмукачка в дома си, a едва 6% ползват и втори уред.
Забързаното ежедневие в големия град принуждава всеки трети потребител да включва своята прахосмукачка преди или по обед в почивните дни, докато всеки четвърти, живеещ в по-малко населено място предпочита да почиства всяка сутрин.
Половината от анкетираните са склонни да отделят до 30 минути, а останалите 50% между 30 и 60 минути от своето лично време за почистване на дома.
Чистенето е процес, който изисква пълна концентрация за половината от българите, предимно на възраст над 40 години, докато по-младите (25% от анкетираните) предпочитат да слушат музика, докато чистят.
За 17% чистенето е вид почивка, тъй като предпочитат да освободят съзнанието си и да не мислят за нищо, a едва 8% казват, че гледат телевизия.
Проучването показва, че съществуват и редица дразнещи фактори, които съпровождат чистенето с прахосмукачка. Един от най-неприятните (за 38% от потребителите) - е нивото на шума.
"Обяснимо е недоволството на хората от шума, който създават прахосмукачките, предвид времето, по което те използват уреда и желанието им да извършват странична дейност по време на чистене.
Затова Rowenta предлага иновативни решения, които гарантират едновременно мощни и безшумни уреди за почистване в лицето на новото поколение прахосмукачки от серията Silence Force - най-тихата мултициклон прахосмукачка Silence Force Multi-Cyclonic и най-тихата прахосмукачка с 4 показателя Клас А - Silence Force 4А.
Те гарантират перфектна комбинация от отлично представяне и тих работен режим, независимо дали потребителите предпочитат уред с или без торбичка" - това сподели Габриела Лазарова, маркетинг мениджър на Rowenta за България.
Почистването на торбичката предизвиква недоволството на 26% от потребителите, последвани от 16% от българите, които смятат, че ниската мощност на прахосмукачката е най-неприятният фактор.
Въпреки това в България най-често притежаваните прахосмукачки са именно тези с торбичка за прах.
Едва в едно от всеки 4 домакинства има такава без торбичка - с контейнер. Сред останалите неприятни фактори се нареждат повторното отделяне на прах във въздуха, съпроводено с характерна миризма и засядането на предмети в тръбата.
"Щастлив съм, че с новата серия прахосмукачки Rowenta Silence Force имаме възможност да отстраним един от най-неприятните фактори при почистване.
Благодарение на усъвършенстваната технология мултициклон, 99% от засмукания прах отива директно в контейнера на Silence Force Multi-cyclonic и само 1% попада в последващите три нива на филтрация. Така 99.98% от праха е филтриран, включително микроскопичните прахови частици. Така въздухът, който напуска уреда, е чист.
От своя страна моделът Silence Force 4А не позволява вдишването на алергенни микро-частици, благодарение на торбичката Hygiene+. Нейният външен слой е създаден така, че да задържа близо 99,99% от частиците и да предотвратява отделянето на облак от прах, при смяна на торбичката", обясни Коста Великин, търговски мениджър на Груп СЕБ за България.
Прахосмукачката се приема от хората като дългосрочен актив - четири от всеки пет уреда са закупени преди повече от 5 години. Почти 30% от анкетираните планират да подменят своя уред с нов до една година.
При избора на нова прахосмукачка, обикновено потребителите търсят повече информация в интернет форуми а и се допитват с консултантите в търговските обекти, като за по-младите от тях е важна марката и нейната познаваемост, а останалите вземат решение на база ефективност и цена.
Сумата, която 50% от българите са склонни да инвестират в нова прахосмукачка е между 100 и 200 лв, като жителите на София и по-големите градове са готови да платят и повече от 200 лв.
*Официално проучване на Rowenta България по данни на Ноема от ноември 2015 година.