Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Наталия Водянова: "Важно е да бъдем съзнателни, когато пазаруваме"

Руският супермодел е рекламно лице на Conscious Exclusive 2017
Руският супермодел е рекламно лице на Conscious Exclusive 2017

2011-а е годината, когато H&M започва разработката на модна линия, създадена изцяло от устойчиви материали. Става дума за H&M Conscious Exclusive - колекция, в която са използвани изцяло иновативни методи на производство.

Пет години по-късно за първи път към дамската модна колекция H&M добавят детска и мъжка модна линия, както и три парфюмни масла.

Официалното представяне на H&M Conscious Exclusive 2017 се състоя на 28 март. На вечерята в Лос Анджелис към почетните домакини от H&M се присъедини и тазгодишното рекламно лице на кампанията - руският модел Наталия Водянова.

Супермоделът работи за първи път с модната марка и признава, че й е изключително интересно да сътрудничи на идея, която е насочена към едно по-отговорно бъдеще.

В специално интервю Водянова разказва за своя специален интерес към устойчивото развитие на бранша, както и за това какво е да бъдеш рекламно лице на марка като H&M.

Как използваш статута си на международна модна икона, за да популяризираш каузите, в които вярваш?

Преди дванадесет години основах фондацията "Голо сърце", като целта беше да създадем безопасни места за игра на децата в големите градове на Русия. Оттогава сме построили 177 площадки и започнахме програма за подпомагане на деца със специални нужди и техните семейства.

Програмата включва всякакви инициативи - от организиране на форуми и спонсориране на летни лагери, до обучение на учители за работа с деца със специални нужди.

По-късно започнах да мисля за опита си в благотворителността и как мога направя нещата по-глобални. През 2015-а създадох онлайн приложение - "Елби" - през което хората могат да правят дарения.

За мен самата да дарявам е най-важната част от работата ми и е нещо, което се надявам да стане символ на кариерата ми.

Какво е за теб да бъдеш рекламно лице на кампанията H&M Conscious Exclusive 2017?

Наистина съм щастлива, че H&M ме поканиха в тази кампания, защото съм привърженик на идеята за устойчиво развитие. Винаги съм искала да работя с H&M, защото са пионери в индустрията, особено когато става дума за "устойчивост".

Какво означава "устойчивост" за теб?

Устойчивостта е нещо, на което всички трябва да обърнем внимание днес. Отговорността за нея е на всеки млад човек, който гледа в бъдещето и който е наясно какво се случва около него. В това число попадат всички - от управляващите, до потребителите, които могат да упражняват съзнателен избор, когато пазаруват.

Какво прави един стил "устойчив"?

Има значение какво и как купуваш, както и какъв е начинът, по който носиш дадена дреха. Винаги проверявай етикета, за да разбереш дали това, което носиш, е изработено от "устойчиви" материали, и не се страхувай да задаваш въпроси.

Самата аз започнах да пазарувам много по-малко и само когато наистина имам нужда от нещо. Вече нося дрехите за по-дълъг период от време. Също така рециклирам или използвам носените дрехи наново, особено когато става дума за детски дрешки. Бебето ми например се облича в носените преди това от големия ми син дрехи. Очарователно и сладко е, а също така е и "устойчиво".

Това ли е основното, което те впечатли в H&M Conscious Exclusive 2017?

Да, това, с което проектът ме спечели, беше отдадеността на H&M към мисията за устойчиво развитие. Те отделят голямо внимание на връзките си с фабриките и доставчиците, за да създадат по-устойчиви материали.

Хубаво е, че използват материи като BIONIC®, направени от рециклирана пластмаса. Освен това H&M не пазят тези практики само за себе си, а позволяват на доставчиците да ги разпространяват сред останалите марки в модната индустрия, вдъхновявайки ги да развиват политика на устойчивост.

Коя е любимата ти дреха от колекцията?

Влюбена съм във вечерната плисирана рокля, направена от рециклирани материали. Материята е толкова мека и гладка, и е толкова приятна за носене. Това е великолепна рокля, за която е невероятно да разбереш, че е направена от пластмасови бутилки и други материали, изхвърлени на брега на морето. С нетърпение очаквам пролетта и лятото, за да я нося.

Какво мислиш за глобалните усилия на H&M за устойчиво развитие на модата?

Намирам идеята за вдъхновяваща. H&M си поставят смели цели и работят, за да ги постигнат. Сред най-впечатляващите неща е идеята до 2020-а да използват в дрехите си само рециклиран памук, както и дългосрочната визия за използването основно на устойчиво произведени материи. Колекцията Conscious Exclusive съдържа точно определени елементи, но всяка година H&M добавя към нея все повече продукти, така че всеки да намери нещо за своя вкус.

Как хората да направят "устойчивостта" част от живота си?

Толкова много можем да направим в ежедневието си. Аз например правя всичко възможно - спирам чешмата, докато си мия зъбите, или си вземам душ, вместо вана. Купувам био продукти и чета внимателно какво пише на опаковките на храните. Откакто съм рекламно лице на кампанията Conscious Exclusive научих много за устойчивото развитие и според мен е важно да продължаваме да допринасяме за тази каузата с каквото можем.

Има ли съвети за "устойчив стил", които би могла да дадеш?

Устойчивостта не е само купуване и производство на дрехи - тя има общо и с това какво правим с тези дрехи, след като ги купим. Трябва да перем по-рядко и по възможност на по-ниска температура. Когато е възможно сушете прането на открито, а не в сушилня. Носете една дреха колкото се може по-дълго, а когато това вече не е възможно - я рециклирайте. Никога не изхвърляйте дрехи, дори да са износени и стари - те винаги могат да бъдат преработени и от тях да бъде създадено нещо ново.

В България дамската и детската колекция ще бъде налична в магазин H&M на бул."Витоша" номер 6 от 09:00 часа на 20 април. Мъжката колекция може да се закупи ексклузивно онлайн.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените