Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Когато сексимволът Ева Лонгория заговори за бизнес не се шегува

Световноизвестната актриса, бизнесдама и филантроп Ева Лонгория беше част от журито на The Venture - конкурсът, с който Chivas Regal подкрепя най-иновативните стартъпи от целия свят.

Сред тях беше и българският проект на Bee Smart Technologies, посветен на спасяването на пчелите от изчезване. Със създаването на "умни кошери" с инсталирани сензори, които позволяват на пчеларите да имат постоянен контрол и наблюдение над пчелите и да реагират в правилния момент при възникване на проблем, те заслужиха своето място сред 12-те полуфиналисти на конкурс, в който участваха 2500 стартъп фирми.

Ева Лонгория се присъедини към експертите от журито, на което е поверена задачата да разпредели сумата от 1 милион долара между финалистите в The Venture. Актрисата сподели с финалистите в конкурса безценния си опит, натрупан по време на успешното съществуване на фондацията ѝ. Нейната инициатива е насочена към подпомагане на образованието и предприемачеството на латиноамериканците.

В интервю по повод ролята и в журито тя разказва за успешния бизнес, който води, за инициативите, които поема за да подпомага латоамеиканците в Щатите. Звездата от "Отчаяни съпруги" и

Можете да го гледате във видеото или да го прочетете и транскрибирано:

Kак виждаш ролята си в журито?

Хм... това е добър въпрос.

Всъщност се присъединих към Chivas The Venture, защото целта му е много сходна на целта на моята фондация - фондация "Ева Лонгория". Kогато я стартирах, знаех, че трябва да се концетрирам върху конкретна общност, за да постигна промяна. Не можех да променя всичко. Реших да се фокусирам върху латиноамериканците, защото аз съм от там; върху жените, защото мисля, че те създават най-забележителните промени в семействата си; и също върху образование и предприемачество.

И така, от гледна точка на предприемачеството, създадохме микрозаеми за жени от латиноамерикански произход в САЩ, които искат да започнат малък бизнес, осигурихме им достъп до капитал, бизнес инструменти, бизнес образование.

Така че когато Chivas дойдоха и казаха, че правят този конкурс за социално предприемачество, аз си казах "Боже! Това е точно това, което ние правим!"

В САЩ латиноамериканците са най-бързоразрастващият се етнос, но също така имат най-нисък процент на заетост, най-зле образовани са и имат най-малко сигурност.

Концентрирах се върху тях, защото много хора смятат, че ние, латиноамериканците, сме мързеливи, имигранти, не работим усилено и т.н. Но мисля, че в САЩ всъщност не знаят, че същите тези хора започват бизнес шест пъти повече от средностатистическото за страната. Така че те са амбициозни, стремят се да постигнат икономическа мобилност и исках да им дам възможност да успеят.

И това, което Chivas правят - да дават милиони долари на подобни концепции - е много вълнуващо и исках също да помогна. Помислих си, че всичко това може да бъде имплементирано в страните, в които работя - Доминиканската република, Аржентина, навсякъде. И другото страхотно нещо, което се случва, е, че се създава разговор за иновативни и устойчиви бизнес идеи, които ще създадат реална, трайна промяна в тези държави.

Какъв е последният кариерен или бизнес риск, който пое?

Вероятно, моят ресторант във Вегас. Защото притежавам ресторант в Холивуд от 10 години, който още функционира, но имаше един момент, в който си казахме "Хей, хайде да отворим и във Вегас!". Само че тогава дойде кризата и всичко се провали.

Така че има риск, но научаваш толкова много от провалите - какво трябва да знаеш, преди да започнеш, кои са партньорите ти - искаш да се обградиш с хора, които са по-умни от теб.

Така че мисля, че това беше последният път. От тогава си партнирам с някои наистина страхотни хора. Започнах моята колекция спално бельо в партньорство с JC Penney. Очевидно това е дистрибутор, който е добре запознат с бизнеса. Започнах линията си дрехи с Limited, която ще дебютира след две седмици. Да познаваш пазара си, да знаеш кой всъщност е част от този пазар и наистина да ги ангажираш. Исках да започна линия дрехи с Limited, защото техните клиенти са мои фенове - мисля, че това ще бъде наистина страхотна комбинация и нямам търпение.

Кое ви предизвика, кое ви накара да започнете да се занимавате с бизнес, след като вече имахте утвърдена кариера като актриса?

Знаете ли, това, което най-много ме вълнува в живота ми в момента... аз съм продуцент и режисьор. И толкова много пъти, както сега примерно в този конкурс, латиноамериканците в САЩ повтарят "Никой не говори за нас по телевизията, никой не снима филми за нас", и аз им отговарям "Трябва сами да създавате - да застанете зад камерата, да пишете, да продуцирате, да режисирате своите истории, сами да извоювате вашето място на екрана, никой няма да го направи вместо вас". И за мен да изградя тази медийна империя е приоритет. Защото искам нашата общност да знае нашите истории.

В момента снимам филм за HBO, който се казва "A Class Apart" и става дума за 1950-те, когато първият адвокат от мексикански произход води дело във Върховния съд. Казва се Гъс Гарсия, говорил е перфектен английски, перфектен испански, изразявал се е отлично, бил е много умен и делото, което е спечелил, е много важно за мексиканците в САЩ - благодарени на него те могат да бъдат избирани за съдебни заседатели.

Никой не знае кой е той, никой не зане кой е Гъс Гарсия, но той е икона, той е икона на гражданските права и ние трябва да честваме личности като него и да знаем тези истории. Затова искам да направя много от тях. Имам още едни минисерии - за ацтеките. Никой не е изследвал тази история. Всички знаят европейската гледна точка, историите за завладяването на континента. Но от друг ъгъл? Какво трябва да знаем за тях? За тяхната култура? Затова искам нашата общност да знае - "О, да, аз идвам от тук, това е моята история". Така че това ме вълнува особено силно в момента.

Ева, бих искал да те попитам, във връзка с ценностите на Ева Лонгория като личност и като марка, какво мислиш за онова, което прави Chivas като марка с The Venture и как съвпада това с твоята визия за развитието на предпиемачеството сред латиносите?

Добър въпрос. Аз работя с Chivas, защото те имат визия за нещата, която съвпада с моята. Ще говоря на английски, защото когато говоря за големи социални проблеми, не ми достигат думите, научих испански преди две години, не съм израстнала с него...

Но ти си прав - аз съм марка, както и Chivas. И брандовете имат корпоративна отговорност да връщат нещо на света, на хората, които купуват техния продукт.

Обичам да си партнирам с хора като Chivas, които дават милиони долари, опитват се да открият страхотни идеи. Всички тези, които чухме... видяхте ли финалистите? Искам да кажа... невероятни идеи, устойчиви идеи. Имахме над 2500 заявки от... колко държави?

27

27 държави - вижте финалистите - Гватемала, Колумбия, Израел, Германия.

Доминиканската република сред двайсет и седемтт...

Доминиканската република, да, видях ги. Толкова съм горда да видя конкретно толкова много латиноамериканци да поемат инцииатива, да искат да подобрят обществото, в което живеят.

И ако говорим специално за място като Доминиканската република, там икономическата мобилност е проблем, не само защото е остров, но и защото работната сила трябва да бъде образована, обучена, трябва да се свърши толкова много работа. И не само тя - Пуерто Рико също страда.

Има толкова много идеи в този конкурс, които могат да се приложат в тези държави. Примерно, можем да вземем идеята за устойчиво развитие на фермерството или устойчивa работа - идеята от Гватемала.

Наистина можем да ги сложим в различни държави и да се опитаме да създадем икономическа мобилност. Мисля, че е важно да си партнираш с компании като Chivas, защото... трябват ни повече компaнии, които правят това. Има толкова сектори, за чиято промяна можем да помогнем - глад, жилища, световна сигурност и т.н.

И мисля, че това, което се случва, е, че имаме държавния сектор, който създава инфраструктура от възможности, но когато хората се провалят там, има благотворителни организации, които им помагат, но също и компании като Chivas с корпоративна отговорност, хора, които създават устойчив бизнес мoдел, и така няма нужда хората да разчитат на държавата или на благотворителност - те могат да използват един перфектен бизнес модел, за да си създадат стабилно финансово бъдеще.

Ти си супер известна, но същевременно помагаш на обществото в Америка, бориш се постоянно срещу бедността. Как ти остава време за всички тези неща?

Имам приоритети в определени периоди в живота си. Докато снимах шоуто си, това беше моят приоритет, но когато приключих, се захванах с политическа активност - бях част от щаба на Обама по време на втората му кампания, обиколих целите Щати, говорейки на латиноамериканците и наистина бях фокусирана, за да съм сигурна, че те ще се включат в изборите.

Ще правя същото и на тези избори, защото мисля, че е важно и мисля, че различните времена изискват различен фокус, така че ще се фокусирам върху политическата си работа и върху моята фондация.

Същевременно снимам шоу за BBC, но имам страхотен екип, който ми помага да балансирам. Но винаги фондацията ми е работата на моя живот и винаги отнема около 80% от времето ми, и то почти всеки ден. Но обичам да правя това и наистина мисля, че върху това искам да фокусирам енергията си в момента.

Окей, благодаря

Благодаря на всички

 

Най-четените