Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Наистина стек

България е първата държава, в която Roadhouse Grill стъпва извън Италия, с две години по-рано от планираното Снимка: Webcafe.bg
България е първата държава, в която Roadhouse Grill стъпва извън Италия, с две години по-рано от планираното
Месото се приготвя пред очите ви Снимка: Webcafe.bg
Месото се приготвя пред очите ви
И идва веднага Снимка: V Consulting
И идва веднага
Алфонсо Янота е за първи път в България Снимка: Webcafe.bg
Алфонсо Янота е за първи път в България
И се надява на присъства на откриването на още ресторанти от веригата Снимка: Webcafe.bg
И се надява на присъства на откриването на още ресторанти от веригата
Обстановката е уютна Снимка: Webcafe.bg
Обстановката е уютна
Телешкото е главен герой Снимка: Webcafe.bg
Телешкото е главен герой

Българинът обича да яде месо, казват. Само че под „месо" обикновено се разбира вездесъщото свинско - котлет, вратна пържола, ребра, избирате и толкова. Докато телешкото, говеждото и екстравагантната за родния вкус патица са ежедневие за готвачите в Западна Европа и САЩ, България не може да се похвали с голям избор на качествено телешко. Или поне доскоро, защото в София отвориха врати първите два ресторанта от италианската стекхаус верига Roadhouse Grill - в кината Арена „Запад" и Арена „Младост".

Ястията са семпли, което всъщност е ефектът. Идеята е да усетите вкуса на месото - то пристига буквално пушещо от прегръдката на жарта, нарязано, за да усетите степента на изпичане и толкова крехко, че небцето  не може да повярва от първата хапка.

Това е кредото на италианския начин на живот все пак - la dolce vita. Каквото и да е, то трябва да храни душата. Ако се чудите откъде се взе ароматният телешки стек, намазан с тънък слой масло, или агнешкото бон филе, ще кажем само, че пицата и пастата са световен посланик на кулинарните богатства на Апенините, но далеч не ги изчерпат.

Във Флоренция например приготвят T-Bone стек почти върху жаравата, с изключително малка дистанция на скарата, а освен това дебелината на месото трябва да е поне два пръста, което означава минимум 1 килограм месо. Оттук идва и романтичното му име - ястие за двама, тъй като костта под формата на буквата „Т" на практика разделя парчето на две половини. От Тоскана идва рецептата за „преготвено телешко" - първо се запечатва на тиган, а след това се пече на бавен огън с зеленчуци и винен сос.

Огън и жар

Засега Roadhouse Grill предлагат изключително вносно месо, тъй като българските фермери основно разполагат с млекодайни крави, а не с породисти животни, отгледани за месо. Продуктите им идват от Италия, САЩ, Австралия и Аржентина - все емблеми на говеждите стекове, в това число и митичният антракот - от френски език - „между ребрата", който англоезичният свят нарича Rib-Eye или шотландско филе.

Телешкото се сервира още димящо върху дървен поднос, нарязано, за да видите степента на изпичане - Medium Rare.

В менюто присъстват още симпатичната тосканска наденица от мляко свинско месо, свински ребърца в таен барбекю сос на бавен огън, крехко агнешко контрафиле с пресни подправки, а също и пилешко. Порциите варират като големина - освен индивидуални основния ястия, има меню за двама, а също и детско меню, така че да няма нищо в чиниите, когато си тръгвате.

Има и различни гурме - бургери, стартери, предястия, като всичко се приготвя на скара пред очите на клиентите. Както подобава, гарнитурата е действително второстепенна - салата и варени зеленчуци, но за сметка на това виненият лист е отличен. Ресторантите предлагат и изкушаващи десерти, сред които ябълков пай, шоколадова торта с какаов мус и палачинки, за да е храненето завършено.

Апетитът идва с яденето

В Италия Roadhouse Grill имат над 70 ресторанта и за 15 години са спечелили около 7 милиона клиенти. Създаването им е пряко свързано с компанията Cremonini Group, специализирана в производството на месо, дистрибуция и кетъринг. В момента дейността й включва дори бордови кетъринг в железопътния транспорт, а за миналата година компания е отчела оборот от 3.3 милиарда евро.

България е първата държава, в която веригата стъпва извън Страната на Ботуша, с две години по-рано от планираното, като съвсем нов играч на пазара.

„Срещнахме изключително подготвени партньори, професионалисти и приятели, които ни убедиха, че България е добро място, въпреки че традиционно предпочитаното месо тук е свинско - така сме проучили. В тях обаче видяхме същата страст, с която ние работим", казва Алфонсо Янота, маркетинг директор на веригата, която засега у нас си партнира със „Синема Ентъртеймънт".

В началото и италианските клиенти са реагирали учудено на идеята за заведения, които предлагат само месо, при това в доста по-различна обстановка от традиционните ресторанти, с кръгли маси, карирани покривки и приканващи улични викачи.

Месото се обработва минимално преди да бъде сложено на скарата, за да изпъкне именно неговият вкус.  „Тук сме, за да предложим нещо различно и специално на клиентите. Мотото ни е, че предлагаме най-качественото месо, приготвено по най-добрия начин. Ние сме единственият ресторант в Европа, който зад гърба си има огромна компания за отглеждане и произвеждане на месо", изтъква той.

Намеренията на Roadhouse Grill са да отвори 7-8 ресторанта в София, преди да се пренесе в други градове на страната. „Не искаме да представяме веригата като типично италианска кухня, защото не е. Общото е просто любовта към храната, и то към качествената храна", допълва Янота. Около него гостите на ресторанта вече са усетили какво има предвид. Или както казва самият той: Ефекта "wow".

 

Най-четените