За пазаруващия човек най-сладкият от всички петъци в годината е "черният петък". Традицията от САЩ се намести на родните пазари и съвсем очаквано придоби широка популярност.
Понеже не са много клиентите, които ще откажат промоция на прага на коледните празници, "черният петък" и у нас дублира славата си по света. Превърна се в символ на пълните потребителски кошници и "черните цифри в оборота" на търговците, натрупани от прекомерно пазаруване.
Веригата дрогерии dm обаче ни дава възможност да видим датата в различна светлина. В светлината на "черния петък", в който ставаме дарители вместо ловци на отстъпки. "Черният петък", в който с покупките си допринасяме за по-голяма, по-човешка и по-благородна кауза.
За шеста поредна година dm ще превърне Black Friday в Giving Friday под надслов #givingisthenewblack и на 29 ноември (тазгодишният "черен петък") отново ще даде начало на пазаруването с кауза.
Мотото и значението на инициативата остават непроменени и през 2024 година. От веригата магазини насърчават клиентите си да пазаруват не заради намаление, а заради възможността покупките им да са с благотворителна цел.
Компанията ще дари на "SOS Детски селища България" 3% от събрания в този ден оборот, направен във всички магазини, както и от покупки онлайн и през Моят dm-App.
Да бъдете част от Giving Friday не е трудно. В деня на "черния петък" влезте в някой от магазините на dm, в сайта им или в Моят dm-App и си купете нещо.
Грим, козметика за лице, коса и тяло, парфюми, продукти за деца и бебета, храни, стоки за домакинството - всичко, от което се нуждаете в обичайния си делник, ще послужи за благородно начинание, когато е купено на Giving Friday в dm.
Дарението ще отиде в полза на "SOS Детски селища България" и звеното "Майка и бебе" в Габрово, където се грижат за млади майки и бременни жени в риск да изоставят детето си. Звеното им предоставя временно настаняване до 6 месеца, насърчава родителската привързаност и подпомага младите майки със социално, психологическо и юридическо консултиране.
Целта на програмата е да предотврати настаняването в институция на деца от 0 до 3-годишна възраст и да се грижи за здравето и развитието им през първите 6 месеца.
Всяка покупка в dm на 29 ноември е подадена ръка за помощ.
Миналата година след Giving Friday dm подкрепиха дейността на "SOS Детски селища България" с 30 000 лева, като сумата отново беше дарена за каузата "Майка и бебе". Събраните от инициативата средства през 2022 г., 2021 г. и 2020 г. също бяха насочени към дейността на звеното в Габрово.
С Giving Friday dm отново ни напомня, че известният "черен петък" може да бъде повече от ден за пазаруване.
Възможно е да освободим този ден от бездушния му консуматорски дух и да го превърнем в събитие със смисъл. В дата, на която пазаруващият човек тръгва на лов не за страхотни оферти, а за щедрост и добри дела.