Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Радослав и Нишо: новите таланти

Срещаме те с част от стажантите в Lidl
Срещаме те с част от стажантите в Lidl

И двамата са на 21 години. Опитът им обаче изглежда като да имат поне още 10 години отгоре. Работили са в онлайн стартъп за дигитални визитки, създават мобилно приложение за верига на доставки, печелят международни конкурси и мечтаят с размаха, присъщ на младостта.

Нишо и Радослав са част от тазгодишните стажанти в Lidl, които с право можем да наречем "таланти". И двамата избират да учат в чужбина - Нишо в Нидерландия, а Радослав - във Великобритания. С ясната мисъл, че трупат опит и ноу-хау навън, за да ги приложат след това в родината. Усетът им към бизнеса и интересът към големите компании са другото, което ги свързва.

Още във френската гимназия в София, Нишо реализира първата си бизнес идея - да създава и продава тениски. Стимулът е типично тийнейджърски - повече джобни пари. Именно тази първа стъпка обаче ще формира бъдещите му интереси. Със свой съученик създават 3 дизайна, посветени на френски ренесансови картини. Принтират ги в студио, техни съученички стават модели и от уста на уста бизнесът тръгва.

"Продадохме над 50 бройки. Някои подарявахме на учителите. Накрая бяхме с минимална печалба, но важното беше начинанието и опитът, който натрупахме", спомня си Нишо.

Днес учи "Индустриално инженерство и мениджмънт" в Нидерландия, което обединява множество области - финанси, логистика, програмиране и като цяло, оптимизирането на процеси. На това е посветено и първото приложение, което създава в университета. "Трябваше да направим приложение за автоматизация на определен процес. Заедно с мой колега създадохме приложение за контролирането на камиони в склад, което бе оценено много високо", разказва той. Именно с него след това участва в международен конкурс за студентски приложения, където печели първо място сред над 55 участници.

По-късно ще получи и още едно признание - "Талант в сферата на логистиката" в конкурса на агенция To the top. "Да си талант, означава, че си различен и че имаш умения в определена сфера. Това обаче не е само даденост, а е комбинация от усилия, труд и находчивост", добавя той. Точно тези умения ще са му нужни и в стажа му в Lidl, където има за задача да намери ефективен и оптимален начин за "миграцията" на стоката при разширяването на складовата база. Това е и едно от нещата, които му правят най-силно впечатление, когато идва в компанията - "колко е голям складът". След това са хората, които работят - "истински професионалисти", и накрая, но не на последно място, атмосферата в компанията и възможностите за развитие, които дава.

Вярва, че опитът, който ще добие в Lidl, ще му е от полза и за друга негова мечта - да създаде софтуерно приложение, което да бъде приложимо в множество сфери. "Като например, автоматично да създава маршрути на камиони спрямо обема на стоки, които трябва да се доставят", обяснява Нишо.

Въпреки многото идеи, които занимават ума му, все още не знае какъв иска да стане, като порасне. Може би просто талант, като какъвто вече се е доказал. Или пък пилот от Формула 1, каквато е другата му голяма мечта.

Да пилотира болид не е в плановете му, но да се докосне до Формула 1 - определено да. За това мечтае и Радослав - един ден да гледа на живо италианското Grand Prix на Monza. Преди това обаче трябва да проучи нагласите към фирмената култура в Lidl - точно това е проектът, по който работи като стажант във веригата. "Първото ми впечатление, когато дойдох в Lidl, беше професионализмът и че всички работят задружно", разказва Радослав. Харесва му, че ще работи по конкретен индивидуален проект, който накрая ще представи, както и че има ментор, към когото винаги може да се обърне.

Погледът върху големи международни компании не му е чужд. Като студент по "Бизнес администрация" във Великобритания, редовно присъства на презентации на утвърдени световни брандове като Pedigree, Nestle, Tesco или Coca-Cola. Така интересът му към това как оперират големите компании става още по-голям. По време на пандемията работи за онлайн стартъп за дигитални визитки, където проучва асортимента, общува с доставчиците и отговаря за комуникацията в социалните медии. Ако трябва да отправи поглед напред обаче, мечтае един ден да попадне в голяма технологична или автомобилна компания - области, които също са му страст.

И макар и двамата все още да са в търсене на призванието си, голямата им цел е един ден да станат професионалисти в това, което правят. И да продължат да се доказват като таланти, както успешно го правят досега.

Тагове: lidl
   

Най-четените