Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво предпочитат големите шефове

Големите автомобилни босове винаги са искали уникални и бързи автомобили. Поне повечето от тях
Граф Роси и неговият Porsche 917
Да, граф Роси не е бил точно шеф автомобилен производител, но пък италианската компания Martini-Rossi е инвестирала толкова много пари в моторните спортове, че той има легендарен статут в индустрията. Графът си поръчва „цивилна” версия страховития прототип от Льо Ман и Световния шампионат за издръжливост Porsche 917 и го получава с масивни заглушители на 12-цилиндровия боксер, който задвижва чудовището. Истинска лудост, която е един от символите на 70-те години. Граф Роси получава болида с номер 30 на шасито, който преди това участва в „1000 километра на Целтвег”, но не успява да го регистрира в нито една държава в Европа. Накрая се сдобива с регистрационни номера в щата Алабама срещу обещанието да не кара там колата.
Хенри Форд II и Ford Escort RS2000
Форд II е притежавал много автомобили, но получава този RS2000 при посещение в Англия. И до днес са живи легендите, като Форд-младши веднага се мята зад волана и прави няколко зрелищни дрифта в двора на фабриката. Въпреки че колата е с 3-степенен автоматик.
Дейвид Браун и Aston Martin DB5
Босът на Aston харесва много продукцията на британската компания, но сам стига до мисълта, че му е необходим автомобил тип shooting brake. И то поради причината, заради която са създадени тези редки автомобили – пушката и екипировката му за лов не се събират в багажника на „обикновените” модели на Aston. Шасито идва от Aston, а каросерията е дело на лондонската компания Radford.
Фери Порше и Porsche
Синът на основателя на компанията обичал да си поръчва странни модели на инженерите на Porsche. От състезателен 904, който има право да се движи по пътната мрежа през скромен 914, оборудван с 8-цилиндров състезателен боксер, та до 993 Speedster с дървена облицовка на интериора.
Джон Купър и едно по-особено Mini
Джон Купър винаги е искал повече мощност за своя Mini Cooper S и накрая поръчва на инженерите да вместят още един мотор от Cooper S в багажника. Колата обаче става много нервна и трудна за каране и Джон катастрофира тежко, след което лежи в болницата, а Mini-то с два мотора е зачеркнато като проект.
Енцо Ферари и Peugeot 404
Тук е голямата изненада. Ферари обича фотографите да го снимат с легенди като 250LM, но години наред в ежедневието си кара различни модели на Peugeot и винаги е ценял високо надеждния 404.
Лий Якока и смешният му Chrysler
Какво обича да кара човекът, чието име е на първо място в групата на създателите на иконите Mustang и Viper? Странна версия на кабриолета Chrysler Town & Country, отличаваща се с дървени панели на купето, също като през 40-те години. Якока дори заяви пред CNBC, че това е деветата му най-любима кола. За всички времена.
Феручо Ламборгини и Jarama
Докато Феручо е жив Lamborghini жъне славата на моделите Countach и Miura, но той предпочита да шофира доста по-скромния модел Jarama, който така и не успява да спечели любовта на почитателите на марката.
Каръл Шелби и 427 Supersnake
Когато лекарите казват на Карл Шелби, че трябва да се откаже от автомобилните състезания по здравословни причини, той пренася тръпката в ежедневното шофиране. И така през 1966 се появява 427 Supersnake с мощност над 800 конски сили и двигател с две турбини. Сглобени са точно две такива коли: едната е за Шелби, която наскоро беше продадена за 5,5 милиона долара, а другата получава тв звездата Бил Козби.
Джани Аниели и Delta Integrale кабрио
Джани е внук на основателя на FIAT и редовно си е поръчвал уникални екземпляри на най-добрите модели на марките под шапката на концерна. Някои от идеите му са смешни – като FIAT Multipla Spider, други са впечатляващи: като кабрио версията на рали боеца Lancia Delta Integrale. Яко, нали?

Какви коли са предпочитали някои от най-известните автомобилни босове в света? Правим уточнението, че става въпрос за коли, които те са шофирали сами, а не ги е возил шофьор в лимузина.

Дали са имали някакви особени предпочитания и прищевки, като се има предвид, че са разполагали с неограничени възможности да си конфигурират уникален автомобил, сглобен за дни от екипа на компанията, която ръководят? Или пък са залагали на някой масов модел, за да не се отличават в трафика, но все пак да могат и те изпитат удоволствието от шофирането?

Британското списание Car направи селекция на най-странните автомобили, поръчани от някои от емблематичните фигури в световното автомобилостроене.

И тук не става въпрос за състезателната Ginetta на Ейдриън Нюи или ретро мъника FIAT 500 на Лука ди Монтедземоло. Нещата са доста по-сериозни.

 

Най-четените