Ford Европа най-после потвърди спецификациите на новия Mondeo, който ще се предлага на Стария континент за моделната 2015 година. Новината идва точно навреме за автомобилния салон в Париж, който стартира в началото на октомври и ще даде отлична възможност на марката да представи силното си предложение в средния клас.
Всъщност, този автомобил беше представен през януари 2012 в Детройт, а забавянето на премиерата му на Стария континент се обяснява с усилията на Ford да ограничи загубите, които трупа европейското поделение на автомобилния гигант. В Щатите моделът се нарича Fusion, а забавянето от две години и половина ще се отрази добре на предлагането на хибридни версии на автомобила в Европа - те ще са налични от началото на продажбите на модела, които трябва да стартират преди края на 2014.
Сред акцентите в моторната гама на Mondeo трябва да се отбележи версията с 2-литров TDCi двигател, която ще замести сегашния 2,2-литров турбодизелов мотор. Максималната мощност на новия мотор е 210 конски сили, а максималният му въртящ момент 450 Nm. Същият мотор ще се предлага и във варианти с по-ниска мощност - 150 или 180 конски сили.
На другия спектър ще е вариантът с 1-литров 3-цилиндров бензинов турбо двигател с мощност 125 конски сили. Този мотор доминира в последните години в класацията „Двигател на годината" и нямаше да е логично, ако липсваше от гамата на Mondeo. Сред бензиновите мотори изпъква и новият 1,5-литров EcoBoost със 160 конски сили, както 2-литровият EcoBoost с мощност 203 и 240 конски сили.
Хибридната версия на Mondeo ще е оборудвана с 2-литров бензинов двигател, който работи съвместно с два електромотора (единият задвижва предните колела, а другият осигурява регенеративно зареждане на батерията). Mondeo Hybrid ще отделя едва 99 грама въглероден двуокис на километър, а тежката едва 42 килограма литиево-йонна батерия има живот 10 години или 240 000 километра.
Ford ще предложи на европейските си купувачи Mondeo с богато оборудване, що се отнася до безопасността и модерните технологии. LED светлините на фаровете вече са активни, завиват и могат да променят формата на светлинния лъч в зависимост от условията. Друга важна електронна система осигурява самостоятелно паркиране на автомобила, а активната аеродинамика затваря и отваря радиаторната решетка за намаляване на аеродинамичното съпротивление и поддържа оптималната работна температура на двигателя. Новият Mondeo ще е първият Ford, оборудван със система, предупреждаваща за удар и засичане на пешеходци, която работи с радар и камера - в критични ситуации тя активира автоматично спирачките на колата.
Новото поколение на модела се отличава с увеличена с 10% здравина на купето, което се отнася и да склонността му усукване, както и със сериозни усилия на инженерите да ликвидират „дигиталното усещане" от работата на електрическото серво на волана. Теглото на автомобила е намалено с 115 килограма, което е отлично постижение, а нивото на шума в купето е смъкнато с 3 децибела.
Екипът, който разработва и развива Mondeo за европейския пазар вече декларира, че автомобилът ще се усеща по съвсем различен начин в сравнение с американския Fusion. Това се дължи на новите мотори, промените в дизайна и дори различните гуми, с които ще се предлага колата на пазарите в Европа.