Главният изпълнителен директор на Mazda Масамичи Когай най-после намекна, че впечатляващият концепт RX-Vision, който дебютира на автомобилния салон в Токио, може да стигне до серийно производство.
Първоначално Когай предположи, че реализацията на серийния вариант на RX-Vision ще се случи най-бързо, ако моделът бъде „качен" на платформата на популярния MX-5.
Сега Когай осигури още малко информация за бъдещето на атрактивния проект. Помолен да обясни малко повече за модернизирания роторен двигател, който задвижва Rx-Vision, Когай обясни следното: „Ще трябва да изчакате до 2017 година... тогава се навършват 50 години от началото на производството ни на роторни мотори."
В същото време, изтекла от Mazda информация, разкри, че инженерният екип, който работи по роторния мотор 16Х се труди по съвместната му работа с хибриден турбокомпресор - така от мотор с два ротора с обем 800 кубика, екипът се надява да осигури мощност от порядъка на 450 конски сили.
Предполага се, че схемата на двигателя ще включва компресор, задвижван с електричество, който осигурява мощност на ниски обороти, който ще работи заедно с традиционно турбо, задвижвано от изгорели газове, включващо се при по-високи обороти. Най-вероятно електромоторът се задвижва с помощта на технологията i-ELoop, която вече се появи на борда на серийния Mazda 6.
Все още не е потвърдено, че шефовете на Mazda са пренасочили инженери, работили по MX-5 към проекта RX-Vision.
Най-вероятно през 2017 ще видим дебюта на серийната версия на модела или поне вариант, който ще е близко до началото на серйно производство. Според някои прогнози, пазарният дебют на серийния вариант на RX-Vision ще бъде през 2020 година, когато е 100-годишният юбилей на японската марка.