Morgan взема на заем няколко идеи от аеродинамиката на състезателни модели. Дизайнът може да изглежда ретро, но всички панели са произведени при най-съвременни симулации за аеро- и хидродинамика.
Автомобилът на бъдещето не е задължително безличен и неразличим от всички останали - всичко зависи от въображението и смелостта на създателите му.
Технологията се нарича "Digital Light" и засега е достъпна само за собствениците на луксозния Mercedes-Maybach S-Class. В ядрото на фара се намира малък чип с милион микрорефлектори, които могат да имитират светлинен лъч и да го насочват.
Камерите, вградени в автомобила, засичат всички участници в движението; дигиталните карти предупреждават при доближаването на кръстовища, така че светлините могат да се включат още преди шофьорът да подаде сигнал.
С прототипа си Lagonda Vision, Aston Martin се връща към традицията на старите поколения, като инвестира в иновативни, електрически автономни коли, но с дизайн, на който би завидял Рокфелер.
Интериорът на автомобила е изработен от карбонови нишки, керамика, кашмир, коприна и ръчно тъкани килими, създаден с помощта на шивачи от "Савил Роу". Едва ли ще видим подобни глезотии в по-икономичните модели, но Aston Martin показва, че скъпоценното качество на изработката на вътрешността на колата става все по-важен фактор за най-високия клас производители.
В Женева Bugatti показа ново приложение на карбоновите нишки - този път в чистачките. По-гъвкавата структура на карбоновото рамо премахва нуждата от сложни и издръжливи метални елементи и връзки. Горната част е произведена от алуминий, но чрез 3D принтиране, което спестява част от тежестта. Карбоновите чистачки имат по-добра аеродинамика, а цялостното изпълнение е 71% (1,4 кг) по-леко от старите модели.
Най-интересната му функция е клъстърът от инструменти, който разбира каква информация търси шофьорът и му я показва на удобно и централно място. В огледалото за обратно виждане е вградена камера, която следи погледа на шофьора, и засича посоката на движение на очите му.
Дисплеят, към който той погледне (Производителност, Шофиране, Енергия или Спортен хронометър), се показва в пълен размер, а останалите функции и светлини се минимизират. Колкото повече екраните заменят механичните елементи по таблото, толкова по-голямо ще е значението на технологиите, които ограничават разсейването на шофьора.
Pirelli обаче я развива с новата си система Cyber Car, която предава много по-подробна информация към електрониката на автомобила и към шофьора.
Температурата и дълбочината на грайфера оказват влияние върху съпротивлението с асфалта, съответно системата за контрол на стабилността на колата може да започне да компенсира при по-стари или студени гуми. Сензорът за товар усеща колко тежки автомобила, като подсказва на водача дали да увеличи налягането. В гумата има вграден сензор, който може да изпраща данните до приложение за мобилен телефон и да пуска предупредителни съобщения до шофьора в случай на необходимост.
Представете си далечното бъдеще, в което автономните автомобили са толкова съвършени и безопасни, че шофирането под човешки контрол по масовите пътища вече няма да съществува като практика или ще бъде забранено от съображения за сигурност.
Автомобилизмът може да се окаже ограничен само до затворени трасета като хоби за високоскоростни ентусиасти. Ако приемем, че това е бъдещето - McLaren са изпреварили времето си.