Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новото Clio вече прави тестове

Прототипите на Renault Clio 4 вече участват в тестове
Новият модел ще се предлага само с пет врати
Четвъртата генерация на Clio ще дебютира в Париж през октомври

Прототипи на следващото поколение Renault Clio вече навъртат сериозен тестов километраж. Новата генерация на важния за Renault модел ще бъде представена на автомобилния салон в Париж през есента, а до края на годината ще започнат и продажбите. От компанията обещават, че с този модел ще се върнат типичните за Renault "секси и спортно" усещане.

Новото Clio 4 ще е по-ниско и по-широко от настоящия модел, ще се забелязва лесно на улицата и интериорът му ще е по-качествен - все характеристики, които ще го отличават от настоящото поколение на Clio. В интерес на истината Clio 3 така и не успя да се доближи до успехите на предишните две поколения, особено що се отнася до оригинала от първата половина на 90-те години.

В началото на годината шефът на продуктовото планиране на Renault Беатрис Фуше заяви пред списание Autocar, че "Renault трябва да е първо германска, а след това френска" марка. Тя допълни: "Трябва първо да подобрим качеството преди да мислим за дизайн и иновации. В настоящия модел Clio няма емоция, така че е трудно да подобрим дизайна й и да я направим по-секси."

Clio 4 е първият напълно нов модел, който е дело на главния дизайнер на фирмата Лорънс ван ден Акер, който премина от Mazda в Renault през 2009 година. Холандецът вече потвърди, че дизайнът на новото Clio ще прилича на този на успешния концептуален автомобил DeZir, който дебютира в Париж през 2010 година.

"DeZir е духът и ДНК-та на това, което предстои да създаде Renault - обясни Ван ден Акер. - Надявам се, че спортното и секси излъчване на DeZir ще се пренесат и в Clio 4".

Акцентите в дизайна ще включват предница, вдъхновена от формите на DeZir, с по-ниска предна броня и повдигната радиаторна решетка, в центъра на която ще намери място уголеменото лого на Renault. Очаква се фаровете на новото Clio да са по-малки и  по-закръглени - също решение, заето от DeZir.

Специалистите очакват Clio 4 да е с "по-аеродинамичен" силует и "плавни линии",     които обаче ще подчертават спортния му характер. Да видим как ще се съчетаят толкова изисквания.

"Трябва да сме по-смели - обясни Ван ден Акер. - Renault отнесе критики, че прави страхотни концептуални автомобили, а след това не успява да ги използва при създаването на серийните си модели. Сега искам това да не се повтори."

Най-вероятно Clio 4 ще се произвежда само във вариант с пет врати. Според Ван ден Акер и този вариант може да бъде спортен, също като версията с три врати, а това се очаква да стане със "скриването" на дръжките на задните врати в задните колонти - това решение вече е използвано при тестовите автомобили.

"Clio 4 ще е спортен автомобил, нищо че ще е с пет врати - обясни през януари Ван ден Акер. - За нас това беше предизвикателство, но смятам, че се справихме."

Въпреки по-ниския таван, пространството в интериора и обемът на багажника на Clio 4 няма да отстъпват на тези в настоящото поколение на модела. Дължината на двата автомобила ще е сходна.

"Искахме да направим новия модел по-къс, но физически се оказа невъзможно", допълни дизайнерът.

Според Фуше "интериорът на Clio 4 ще е ориентиран към водача, с по-емоционален дизайн и по-високо качество на използваните материали."

От началото на продажбите Clio 4 ще се предлага с нови бензинови мотори - базов ще е 3-цилиндровият агрегат с обем 0,9 литра и мощност около 90 конски сили. А 1,2-литровият TCE с мощност 112 конски сили ще смени сегашният атмосферен 1,6-литров мотор. Може би в началото 1,5-литровият dCi с около 104 конски сили ще е единственият дизел в гамата.

Фуше потвърди, че ще има Clio Renault Sport, но шансовете автомобилът да е отново с 2-литров атмосферен мотор са малки. Според нея, е по-вероятно автомобилът да получи по-малък по обем мотор, но с турбо.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените