Peugeot показа как ще изглежда наследника на успешния компактен модел 207 - 208, който излиза на пазара в силно конкурентния пазарен сегмент В в Европа.
"208 е илюстрация на желанието на Peugeot да продължи осъвременяването на моделната си гама", заяви директорът "Маркетинг и комуникации" в Peugeot Ксавие Пежо.
Подобно на представения наскоро 508, в 208 място са намерили елементите, които подчертават новата дизайнерска философия на марката - новото оформление на радиаторната решетка, "изтеглените" назад фарове и стоповете, оформени като бумеранг. Като цяло, 208 изглежда по-различно от 207, като според създателите му, каросерията на автомобила има повече "склуптурирани елементи".
208 излиза на пазара през пролетта във вариант с 3 и 5 врати, а Peugeot ще предложи на клиентите и версия купе-кабриолет CC, както и комби вариант, отново с означението SW.
"Силната страна на 208 е стилът на оформление на автомобила - обясни Жил Видал, директор по стила в Peugeot. - Моделът е истинско кълбо енергия. Автомобилът има потенциал да се хареса на всички, така, както това постигат успешните музикални хитове, които докосват душата на всеки, без значение как музика харесваш."
При създаването на 208, конструкторите са успели да обърнат една не особено приятна тенденция - обикновено новите модели са по-големи и по-тежки от своите предшественици. При 208 е обратното - новият модел е по-компактен и по-лек от 207. Дължината на автомобила е намаляла със 70 мм, а височината - с 10 мм. Теглото на автомобила също е по-ниско - средно със 110 кг спрямо сравнимите версии на 207.
Но намаляването на общите размери на 208, не се отразява негативно на пространството в пътническата кабина или на багажника. Дизайнът на салона е оптимизиран така, че пасажерите разполагат с 50 мм повече пространство в областта на коленете, а обемът на багажника е нараснал с 15 литра.
Интериорът е с нов дизайн, като основният акцент е поставянето на арматурното табло по-високо от досегашното ниво, а положението на волана се регулира на височина и дълбочина.
На централната конлоза е разположен тъчскрийн, точно над въздушните отвори на климатика и според дизайнерите, това улеснява работата с него, като отнема минимално от вниманието на водача.
208 излиза на пазара с два 3-цилиндрови бензинови двигатели с работем обем 1 и 1,2 литра, които се отличават с нисък разход на гориво -от 4,3 литра на 100 километра и ниско ниво на отделяния въглероден двуокис - 99 грама на километър.
При дизелите също има приятни изненади - 208 ще се продава с три версии на e-HDI "микро хибридни" турбодизели, оборудвани със система "Старт/Стоп". Според данните, от компанията най-ниският разход на дизеловите версии ще достигне 3,4 литра на 100 км, а нивото на вредните емисии няма да надхвърля 99 грама въглероден двуокис на километра.
Средното ниво на отделяния въглероден двуокис при гамата на 208 е с 34 грама по-ниско от това на 207 - причините за това са новите двигатели, по-ниското тегло и подобрената аеродинамика.