Предпремиера в София направиха най-новите модели на Volvo - S90 и V90, като автомобилите ще са до събота вечер в специалния pop-up store на марката на площад „Александър Батенберг".
Седанът S90 и комбито V90 са следващата стъпка в развитието на новата моделна гама на Volvo, в която компанията инвестира 11 милиарда долара. Двете коли са изградени върху платформата SPA която се използва и при новото поколение на луксозния XC90.
Дизайнът на новите модели е подчинен на стандартите, наложени от XC90, а тук са налице и някои от най-характерните белези на гамата - от фаровете с „Чука на Тор" до еволюцията на стоповете, които специално при V90 са добили впечатляващи форми и размери.
Новият луксозен седан S90 ще се бори за място в луксозния сегмент на пазари, където този тип автомобили са все още изключително популярни - САЩ и Китай, а V90 със сигурност ще намери отличен пример за европейските пазари, където този тип коли се продават отлично. Само Volvo има над 6 милиона продадени комбита от различни модели за последните 60 години.
„С S90 се завръщаме в луксозния клас, където в последните години не разполагахме с актуален модел - коментира седана шефът на Volvo Хакан Самуелсон. - Не можем да се смятаме за успешна премиум марка, ако не разполагаме с голям седан като S90."
S90 и V90 имат обща двигателна гама, която вече дебютира при XC90 - 2-литрови 4-цилиндрови бензинови и дизелови мотори. Бензиновият мотор с означението Т5 стартира с 254 конски сили, D5 пък е дизеловият топ агрегат с 224 конски сили, а на върха е версията T8 - plug-in хибрид със сумарна мощност 408 конски сили.
Двата нови модела са следващата голяма стъпка към обещанието на Volvo след 2020 да няма загинал или тежко ранен човек в нов автомобил на марката.