Идеята за спортен автомобил със задвижване 4х4 е предложена от Йорг Бенсингер, инженер по шаситата на Audi, през 1977 година. Тезата му е, че такъв модел ще се справи с всеки свой съперник на сняг, дори и другата кола да е много по-мощна. Той започва работа по комби версията на 80 и се ражда Quattro. Купето с 2 врати става най-популярният модел на Audi през 80-те и натрупва легендарна слава в ралитата и в пистовите надпревари в цял свят. Днес Quattro се използва като название за всички модели на Audi със задвижване 4х4.
А4 е изключително важен модел за Audi – поделението на VAG, което изпитва сериозни трудности от 80-те години до появата на наследника на популярния модел 80/90. Много анализатори дори смятат, че точно А4 е спасил Audi. С този модел компанията се връща на печалба и получава сериозно оръжие в битката срещу BMW и Mercedes. А4 е и първият модел на VW Group, който получава новия тогава мотор с обем 1,8 литра 4 цилиндъра и 20 клапана, базиран на двигателя за пистовите надпревари STW.
Впечатляващият R8 е дело на поделението на Audi – Quattro GmbH и е базиран на платформата, използвана при Lamborghini Gallardo. Концептът с името Le Mans Quattro се появява през 2003, през 2005 са готови първите състезателни коли, а серийната версия излиза на пазара през 2007. Шесткратният победител в Льо Ман Джеки Икс описва R8 „серийната кола с най-добро поведение".
Класически спортен модел от 30-те години, дело на Фриц Фидлер и Петер Зимановски. Колата се предлага с 6-цилиндров мотор и трансмисия с 4 предавки. 328 печели стотици състезания, включително и победа в класа си в Льо Ман. За съжаление, заводът в Айзенах, където се сглобява 328 остава в ГДР, а в края на войната чертежите на 328 и много компоненти за колите попадат в представители на компаниите Bristol Aeroplane Company и Frazer Nash. Което обяснява и защо Bristol 400 толкова прилича на 328.
3-ата серия е най-популярният символ на съвременното автомобилостроене. Компактният модел се произвежда в шест различни варианта с пет различни каросерии. Продажбите на 3-ата серия формират 30% от всички продажби на BMW. Първото поколение Е21 излиза на пазара в разгара на поредната петролна криза и осигурява на купувачите луксозно пътуване и нисък разход на гориво – идеалната рецепта за успех. Естествено, 3-ата серия е и един от символите на пистовите състезания с туристически автомобили. В цял свят.
Луксозната лимузина излиза на пазара две години след 3-ата серия и флагманът на марката се предлага само като седан или версия с удължена база. В началото всички версии на 7-ата серия се предлагат с 6-цилиндрови мотори, но през 1992 година гамата се обогатява и с V8 двигатели. Почти винаги най-новите технологии на BMW намират място на борда на 7-ата серия, след което стигат и до по-малките модели.
SSK означава Super Sport Kurz и роудстърът е последният модел на марката, създаден от Фердинанд Порше преди той да основе компанията Porsche. Моделът е оборудван с компресорен 6-цилиндров двигател, а SSK е един от най-желаните автомобили в цял свят за този период и е предвестник на ерата на „Сребърните стрели” от 30-те години.
300SL дебютира през 1954 година като двуместен спортен автомобил с вертикално отварящи се врати, откъдето идва и названието Gullwing. Това е и първата серийна кола със система за впръскване на горивото. През 1952 300SL печели в Льо Ман, а днес това е една от най-скъпите за колекционерите коли – цените вървят между 1 и 2,5 милиона долара.
Това е спортната версия на популярната E-класа от края на 80-те и началото на 90-те години. 500Е е създаден и произвеждан в тясно сътрудничество с Porsche и получава името „вълк в овча кожа”. За производството на един 500Е са били необходими 18 дни, тъй като всяка кола е била постоянно транспортирана до и от фабриката на Porsche. За съжаление, тази версия се произвежда едва 4 години.
Дизайнерът Фридрих Гайгер създава 540К на базата на 500К, който пък от своя страна е базиран на SSK. 540К се предлага във всякакви варианти – от двуместен кабриолет до бронирана лимузина. Моторът му е редови 8-цилиндров, атмосферен и има мощност 115 конски сили. По-късно, за повишаване на мощността конструкторите добавят и компресор Roots. Този модел става любим на вождовете на нацистката партия в Германия и Mercedes произвежда 12 броя Roadster с удължено шаси и бронирани елементи на каросерията.
Високотехнологичен седан, произвеждан в Западна Германия от NSU, задвижван от двуроторен Ванкелов двигател с обем 995 кубически сантиметра и мощност 113 конски сили. Моторът задвижва предните колела посредством полуавтоматична трансмисия. Ro 80 се предлага с четири дискови спирачки, решение, запазено по това време за състезателните коли и луксозните лимузини. Въпреки, че печели наградата „Кола на годината за 1968” Ro 80 остава в историята като ненадежден и твърде лаком за гориво автомобил.
Спортен автомобил със задноразположен двигател, чийто форми и дизайн са претърпели дребни промени за половин век производство. През по-голямата от това време 911 е бил флагман на марката. 911 е символ на спортните автомобили, не само на Porsche и остава най-популярният модел на марката, който има статут на икона.
„Костенурката” на VW е с две врати и разположен отзад двигател и всъщност се произвежда от 1938 до 2003 година. Създадена е по поръчка на Адолф Хитлер и трябва да е достъпен автомобил за германските семейства, живеещи в Третия райх. Втората световна война осуетява първите планове за масовото производство на модела и то стартира едва през 1946, като дава нов живот на германската индустрия. Скоро моделът става популярен в Щатите, а след това и в целия свят и се налага като един от символите на хипи движението. По-късно VW произвежда модела и извън Германия, за да задоволи търсенето в цял свят.
Компактен модел на VW Group, превърнал се в символ на хечбек моделите на европейската автомобилна индустрия. Golf е най-продаваният модел в историята на автомобилостроенето с над 30 милиона бройки, реализирани в световен мащаб. Моделът има седем поколения, а последното попълнение в гамата са напълно електрическите му версии.
Type 2 е вторият модел на VW след „Костенурката” и не отстъпва по популярност на по-малкия си събрат. Подобно на много други модели на VW и Type 2 (или Microbus, Kombi или Transporter според типа каросерия), създава истинска субкултура с появата си на световния пазар.