Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Apple иска да направи iCar реалност. Hyundai може би ще им помогнат...

И двете компании имат изгода от подобно споразумение Снимка: Pixabay
И двете компании имат изгода от подобно споразумение

Скоро ли ще видим iCar на пазара?

Този въпрос става все по-актуален заради разкритията на Илон Мъск, че на няколко пъти Apple са били доста близо до закупуването на Tesla.

Сделките с ексцентричния бизнесмен са се провалили до една, преди дискусиите дори да са започнали, но едно е ясно - ако Тим Кук иска да представи на потребителите функциониращ автомобил, той ще има нужда от опитен партньор в мото-бранша.

Сега редица медии, сред които "Блумбърг" и "Ройтерс", съобщават, че Apple води ранни преговори за партньорство с Hyundai.

За момента от южнокорейската компания се въздържат да потвърждават подобни новини. Вместо това заявяват пред "Блумбърг", че текат разговори с няколко технологични компании, но все още няма сключен договор с нито една от тях. От Hyundai категорично отказват да разкрият повече информация, така че всичко все още е на ниво слухове и спекулации.

И двете компании обаче имат изгода от подобно споразумение. Корейската фирма разполага с дългогодишен опит в автомобилното производство и сега, както редица други конкуренти, се насочва към разработката на все повече хибриди и изцяло електрически коли. Автономното им управление, каквото целят и от Apple, би бил допълнителен плюс за клиента.

От "Си Ен Ен" посочват, че до момента от Hyundai вече са отделили над 35 млрд. долара за програмата си за автономни електромобили, достъпни за масовия потребител. Планът е до 2025 г. брандът да представи общо 25 такива електрически коли от различни сегменти.

Подобно на серията електромобили на Volkswagen, и тези на южнокорейската компания ще се произвеждат на една и съща платформа и разликите ще са единствено в параметрите на купето. Фирмата се ползва с подкрепата лично на южнокорейския президент Мун Дже-Ин, който заявява, че държи до 2030 г. страната му да е номер едно производител на електрически коли в света.

От Apple също си имат причини да търсят сътрудничество с утвърдено име в бранша.

Поне от около шест години се говори, че фирмата има амбиции да представи собствен електромобил. Слуховете около iCar, както мнозина шеговито наричат проекта, ту се засилват, ту затихват напълно, макар че сега има зададен и по-обозрим срок за евентуалната премиера на колата - 2024 г.

Apple обаче иска не просто да представи автономен електрически автомобил, а за пореден път да направи истинска революция в технологията, особено в областта на батериите, пробега и издръжливостта. Твърде малко вероятно е екипите на компанията да се справят сами с подобна задача.

Да правиш смартфони, таблети и компютри никак не е лесно, но според анализаторите на "Блумбърг" да навлезеш в автомобилния бизнес ще изисква "Херкулесови усилия" за фирмата на Тим Кук, без да е сигурно дали въпросните усилия ще се отплатят и ще възвърнат инвестираните средства.

Намерението колата да е почти напълно автономна също е потенциален източник на проблеми.

Регулациите в тази насока и в САЩ, и в Европа стават все по-стриктни заради честите инциденти с автомобили, които в една или друга степен биват рекламирани като автономни. Подобна заявка подлъгва водачите, че притежават самоуправляваща се кола, поради което те се предоверяват на вградените в превозното средство технологии.

Затова ако от Apple искат да представят такъв тип автомобил, те тепърва ще трябва да се съобразяват със законите на различните западни пазари.

Финансовият анализатор Дан Айвс обаче е категоричен, че рискът си заслужава. Пред "Си Ен Ен" той посочва, че електромобилите са колите на бъдещето и че още през следващото десетилетие това ще се превръща в индустрия за трилиони долари - апетитна хапка, от която Apple няма как да се откаже с лека ръка.

"Умна стратегия е компанията просто да се гмурне в дълбокото", допълва Айвс, макар и да не дава прогнози кой ще помогне скокът да е успешен - Hyundai или друг автомобилен гигант.

Най-четените