2020-а е добра година за Peugeot въпреки пандемията.
Тогава на пазара излиза електрическа версия на компактния градски Peugeot 208 и веднага събира предимно положителни отзиви.
От специализираното издание Cars Coops пък дори го обявяват за автомобил на годината и го класират пред конкуренти като Tesla Model 3 и Porsche Taycan.
Френският бранд обаче не се отказва да подобрява електромобила и сега представя сериозен ъпдейт.
Откъм дизайн новият Peugeot e-208 няма особени разлики с предшественика си. Колата е със същата масивна предница, която имитира решетка, издължени фарове и допълнителни вертикални LED ленти под тях.
16-инчовите джанти не са случайни - те едновременно придават по-агресивен вид на хечбека и спомагат за по-пестеливото консумиране на енергия. Гумите са клас А+ по същата причина - за да допринасят за енергийната ефективност.
Истинските промени по електрическата кола са в купето и най-вече под капака. Електромобилът вече е с по-голям пробег, който достига до 400 километра с едно зареждане.
Максималната мощност на електрическия двигател скача с още 15 процента и вече достига 156 конски сили. Ускорението от 0 до 100 км/ час става за около 8 секунди, което е съвсем прилично за автомобил от компактния градски клас. Това го прави по-бърз от модела от 2020 г., който не постигаше същото добро ускорение.
С тези си показатели Peugeot e-208 вече поддържа и опция за свръхбързо зареждане от 20 до 80 процента за 25 минути.
Електромобилът пристига с три режима на шофиране, които се контролират от бутон на таблото. Водачът може да избира между екологичен, нормален и спортен режим в зависимост от това какво точно представяне на пътя цели.
Peugeot e-208 е снабден с последната версия на Peugeot i-Cockpit, а софтуерът се контролира през 10-инчовия дисплей на инфотейнмънт системата. Предното стъкло е снабдено със сензори за температура и влажност на въздуха, за да се оптимизира работата на климатроника в купето.
Колата разполага и с така наречения "Пиано бутон" под инфотейнмънта, чрез който бързо и лесно се управляват редица от най-важните функции. Предното табло е снабдено и с две двойни USB букси и специална поставка за смартфон.
Багажникът на електрическия хечбек е 311 литра - точно колкото е и багажникът на версията с двигател с вътрешно горене.
Електромобилът трябва да е при купувачите си през 2023 г., но вече се предлага вариант за поръчка онлайн.
Цената му най-вероятно ще е малко по-висока от тази на е-208 от 2020 г., който в България се продава за около 74 хил. лева от официалното представителство на бранда.
Колата влиза в пряка конкуренция с други силно харесвани електрически хечбеци като Volkswagen T-Roc, електрическия Mini Cooper, както и Renault Zoe. Въпреки това от Peugeot отново се целят в призове тип "кола на годината" заради подобрения пробег и софтуерните екстри.