Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво се разбраха Германия и Европейската комисия за двигателите с вътрешно горене

Фолкер Висинг успя да си спечели исканата вратичка в забраната за 2035 г. Снимка: Getty Images
Фолкер Висинг успя да си спечели исканата вратичка в забраната за 2035 г.

Европейската комисия е постигнала споразумение с Германското правителство за забраната на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Това съобщиха в събота в Twitter и германският министър на транспорта Фолкер Висинг и заместник-председателят на Европейската комисия Франс Тимерманс, цитирани от Politico.

Властите в Берлин бяха блокирали общото споразумение, според което след 2035 г. не могат да бъдат продавани повече автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене.

Висинг защитаваше позицията, че в тази забрана трябва да бъде оставена вратичка, която да позволи регистрирането на коли с двигател с вътрешно горене и след 2035 г., стига да използват горива с неутрални емисии на въглероден диоксид (CO2).

В крайна сметка позицията на германския транспортен министър е устояла и той ще получи исканото изключение от забраната.

Темата предизвика сериозни критики към Германия от страна на редица евродепутати, включително и от Германия. Макар Висинг да защитава основната позиция на германското правителство, коалиционният партньор в него - Зелените, беше против тази уговорка.

Към момента повечето производители на автомобили вече са планирали спиране на моделите си с двигатели с вътрешно горене за 2030 г. или дори преди това.

Все още обаче някои големи германски износители които BMW, Mercedes и дори Volkswagen държат да продължат да продават своите автомобили по целия свят, при условие че само Европейският съюз е поставил изискване с толкова близка дата.

В началото на март месец Шведското председателство на ЕС реши да отложи официалното подписване на новите стандарти за емисии на CO2 за автомобили и микробуси, първоначално планирано за 7 март, "за по-късно заседание на Съвета".

Самата ратификация беше представена като формалност, но се сблъска редица пречки, сред които най-сериозната беше блокадата от германска страна.

Споразумението с Германия не означава обаче, че проблемите на Европейската комисия по темата са приключили.

Наскоро Италия също заплаши да се противопостави на реформите, като заедно още две държави - България и Полша, могат да блокират новото законодателство в последния момент.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените