Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Перник, готви се: VW Golf R e най-мощният "Голф", произвеждан някога

За първи път от Volkswagen представят и новия си режим "Drift" Снимка: Volkswagen
За първи път от Volkswagen представят и новия си режим "Drift"

През октомври от Volkswagen събудиха любопитството с изображение-тийзър за новия Golf R.

С това беше дадена заявката, че става въпрос за Golf, какъвто феновете на марката и на легендарния ѝ модел не са виждали до момента. На 4 ноември автомобилът беше представен официално и едва ли има разочаровани почитатели.

Това е най-мощният Golf, произвеждан до момента - под капака му се крият 320 конски сили.

Мощността позволява на колата да ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди, а максималната скорост, която може да достигне, е 270 км/ч. Двигателят е четирицилиндров и влиза в остра конкуренция с други бегачки като Honda Civic Type R и Subaru Impreza STI.

Снимка: Volkswagen

За първи път от Volkswagen представят и новия си режим "Drift", който се включва от бутон на волана и позволява едно по-екстремно и рязко шофиране. Компанията заявява, че този вариант позволява невиждана до момента динамика на автомобила, но подчертават, че този режим е единствено и само за шофиране извън обществените пътища.

Golf R има подобрена система за задвижване на четирите гуми, но и опцията да се изпраща повече мощност към една или друга гума в зависимост от сцеплението на пътя и завоите.

При необходимост моделът автоматично превключва предаването на мощност от предните към задните гуми или обратното. Освен вече споменатия "Drift", има и спортен, комфортен и "пистов" режим на каране.

Снимка: Volkswagen

Има и един специален "пистов" режим, който е разработен специално за шофиране по пистата Нюрбургринг.

С оглед на безопасността, инфотейнмънт системата предупреждава ясно и категорично водача, преди да превключи към "пистовия" или към "Drift" варианта на каране. Самият тъчскрийн дисплей на инфотейнмънта е 10,2 инча и е достатъчно голям и удобен за боравене и управление на автомобила.

Интериорът на Golf R следва същите плави спортни линии без излишни детайли. Дълбоките комфортни седалки са с тапицерия от естествена кожа, а в педалите, страничните панели и предното стъкло е вградено амбиентно осветление.

Снимка: Volkswagen

На продуктовите снимки то свети в същия приятен син цвят, в който е и самият автомобил, но всъщност собственикът може да избира между още 30 цвята, в които да осветли купето. Добавени са леки акценти от карбон и стомана.

Между предните и задните седалки са освободени още 2 сантиметра пространство, за да може всички пътници да се чувстват комфортно.

Снимка: Volkswagen

Очаква се Golf R да се предлага със седемстепенна автоматична скоростна кутия и с шестстепенна ръчна скоростна кутия. Предполага се, че вариантът с автоматичната трансмисия ще бъде предназначен предимно за северноамериканския пазар.

Въпреки това от Volkswagen посочват, че в САЩ над 40 на сто от купувачите на серията Golf избират ръчната скоростна кутия, така че всеки потенциален клиент ще има избор пред себе си, стига да има под ръка около 40 хил. долара за базовия вариант на Golf R.

Доставките на колата би трябвало да започнат във втората половина на 2021 г. за Европа и най-късно в началото на 2022 г. - за САЩ, Канада, Азия и Австралия.

 

Най-четените