Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Министър Московски поиска да се затворят сайтовете за споделено пътуване

На днешната среща Московски се обяви за затваряне на сайтовете за споделено пътуване Снимка: Webcafe.bg
На днешната среща Московски се обяви за затваряне на сайтовете за споделено пътуване

Министърът на транспорта Ивайло Московски поиска затваряне на сайтовете за споделено пътуване. Това се случи на днешната среща с представители на Националното сдружение на автобусните превозвачи. На нея са обсъдени мерките, които имат за цел да противодействат на сивия сектор и нерегламентирания превоз на пътници.

Председателката на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова каза, че според нея става дума за микроавтобуси, които предлагат превоз през такива сайтове. Тя изрази съмнения как ще стане контролът, като допълни, че единственият вариант е проверките да се извършват от КАТ и МВР. Топалова посочи, че между 3000 и 5000 души извършват подобни услуги, като голяма част от тях не плащат данъци.

В момента различни сайтове и групи в социалните мрежи предлагат споделен транспорт (обикновено с леки автомобили) по определени направления, като цената е доста по-ниска от тази на автобусите. Пътуващите от София до Бургас например плащат по 20 лева, докато масовата цена при рейсовете е около 30 лева, като се пътува поне два часа повече.

Московски и превозвачите се споразумяха по три основни теми, но въпреки това няма яснота дали насроченият за 26 април протест в София ще бъде отменен. Консултациите по мерките ще продължат с министрите на вътрешните работи Румяна Бъчварова, на финансите Владислав Горанов и на социалната политика Ивайло Калфин.

Участниците в разговорите са се разбрали да бъде направен преглед на националната транспортна схема и да бъдат коригирани дестинации, спирки, както и места за качване в автобусите, така че да бъдат доволни превозвачите и пътниците. Документът ще се разработи на базата на математически модел от БАН. Според Ивайло Московски проблемът в момента идва заради областните и общинските схеми, които не се съобразяват с националната транспортна схема и това води до конфликти.

Превозвачите и Московски са се разбрали още да се направи нова категоризация на автогарите. Тя трябва да стане до месец, като са дадени и два месеца за изработване на ценообразуването.

Готвят се и законодателни и нормативни промени, които да помогнат за транспорта на общинско ниво. Във връзка с това Московски заяви, че ще бъде наложен мораториум върху форсмажорните обстоятелства, при които общините сключват договори с превозвачи, за да не се заобикаля Законът за обществените поръчки.

До момента няма споразумение по искането на превозвачите тол таксите да бъдат въведени само за товарните автомобили, а автобусите да продължат да плащат винетки, както сега.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените