Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Солена глоба за "Лидл" заради заблуждаваща реклама

ВАС потвърди санкцията от 370 859 лв, наложена от КЗК на "Лидл". Комисията установи през 2013-та година, че рекламната кампания на веригата за продажба на хранителни стоки със слоган "Най-доброто от България, най-доброто от Европа" има заблуждаващ характер. Снимка: Getty Images
ВАС потвърди санкцията от 370 859 лв, наложена от КЗК на "Лидл". Комисията установи през 2013-та година, че рекламната кампания на веригата за продажба на хранителни стоки със слоган "Най-доброто от България, най-доброто от Европа" има заблуждаващ характер.

Върховният административен съд (ВАС) потвърди санкцията от 370 859 лева, която беше наложена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) на собствениците на хранителната верига "Лидл" заради заблуждаваща реклама. ВАС постанови, че компанията "Лидл България ЕООД енд Ко" КД" е извършила нарушение на чл. 32, ал. 1, във връзка с чл. 33 от ЗЗК.

Комисията установи през 2013-та година, че рекламната кампания на "Лидл" със слоган "Най-доброто от България, най-доброто от Европа" има заблуждаващ характер.

Съответно в решението на Съда се споделят констатациите на Комисията за защита на конкуренцията и се признава извършено нарушение от страна на "Лидл България ЕООД енд Ко" КД.

Нарушението се състои в създаване на заблуждаваща връзка между рекламираните продукти и търговските им марки със словосъчетанието "най-доброто", което създава убеждението за най-добро качество от съответната категория, предлагано от съответните марки, докато е установено, че техните качествени показатели се доближават до допустимите стойности за годност.

Следователно Съдът потвърждава, че рекламното послание и начинът му на представяне имат заблуждаващ характер и могат да повлияят на икономическото поведение на потребителите, които да решат, че рекламираните стоки имат "необосновано", по думите на ВАС, предимство пред стоките на останалите предприятия, които предлагат същото качество на продуктите.

Всеки клиент на "Лидл" или всяко физическо или юридическо лице, което се чувства ощетено от рекламната компания, може да предяви иск за обещетение по реда на Гражданския процесуален кодекс, съобщиха от антимонополния орган.

Това може да стане в съответствие с чл. 104 от ЗЗК. Искът може да е за причинени вреди в резултат на установеното нарушение.

Влязлото в сила решение на ВАС има обвързваща сила за гражданския съд, пред който е предявен искът за обезщетение по реда на ГПК, добавят от КЗК.

 

Най-четените