Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

1/3 от лекарите получават финансова помощ от фармацевтични компании

21 млн. лв. са получили лекарии здравни организации за конгреси и симпозиуми
21 млн. лв. са получили лекарии здравни организации за конгреси и симпозиуми

Общо 21 млн. лв. са получили лекари и здравни организации у нас през 2015 г. за посещаване на конгреси и симпозиуми, съобщава в. „Сега", позовавайки се на предварителните данни на Асоциацията на научноизследователските производители в България. Подобна информация ще бъде обявена за първи път у нас.

Парите са за подпомагане или организиране на научно-образователни събития, за регистрационни такси, лекторски хонорари, пътни и престой. 14 млн. лв. са платени на лекари, а 7 млн. лв. - на здравни организации - различни обединения по специалности, асоциации и съюзи на лекари, болници и т.н.

Отделно иновативните компании са инвестирали 150 млн. лв. в клинични изпитвания и научни изследвания у нас, за които участващите медици също получават заплащане.

"60% от медиците, пътували или получили хонорари от фирмите, са дали съгласие за оповестяване на сътрудничеството им с компаниите", съобщиха от асоциацията, което според изпълнителния й директор Деян Денев е много добър показател за инициативата. Тя се провежда в цяла Европа и е част от Кодекса за оповестяване на компаниите.

"Съдейки по данните от Европа, вероятно около 1/3 от медиците у нас, т.е. около 10 000 души, получават някакво спонсорство от компаниите от нашата асоциация", допълни Денев. Според него инвестициите в научни събития у нас не са по-високи, отколкото в Европа.

От години се смята, че воденето на лекари по конгреси по цял свят е прекалено агресивен маркетинг и граничи с корупция. "Всяка година иновативните компании създават 2-3 качествено нови лекарства, които помагат за спасяването на живота на пациенти. За последните години в Европа пада смъртността от рак и хронични болести. Това няма как да е възможно, ако индустрията не взаимодейства с лекарите - както да се ползват познанията им за болестите, така и медиците да получават информация за медикаментите, така че пациентът да получи най-подходящото за него лекарство", е мотивът на компаниите да организират и плащат за научни събития. "Зад посещаването на конгреси не стои комерсиализъм, а желание за високо качество", подкрепи практиката и председателят на Българския лекарски съюз Венцислав Грозев.

Очаква се от догодина и генеричните производители да имат подобен кодекс за оповестяване.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените