Неизвестни до момента интернет сайтове, предлагащи големи отстъпки, са сред най-честите капани за потребителите. За това предупреждават от Главна дирекция "Борба с организираната престъпност" (ГДБОП) дни преди традиционните промоции от типа "черен петък" (Black Friday) и задаващите се коледни празници.
От там посочват, че тези фалшиви сайтове рекламират дейността си дори в Facebook. Друг основен белег е, че тяхната интернет страница е регистрирана наскоро. За историята на всеки сайт може да се направи бърза проверка чрез открити източници в интернет, като от ГДБОП дават за пример CentralLops.
Потребителите трябва да бъдат внимателни и със сайтове, които продават фалшификати (т.нар. реплики) на световно известни защитени търговски марки на облекла, техника и др.
От ГДБОП поясняват, че "кухите" сайтове представляват "гола" интернет страница - липсва реален търговец, склад, дейност. Тя бива рекламирана на много места и има доста къс живот - за около месец, два. През този период за този вид страници киберпрестъпниците създават широка рекламна кампания - чрез банери в други сайтове и реклами в социални медии. Във фейк сайта обикновено за високите отстъпки често има поле с пояснение, че ниските цени се дължат на дългия период на доставка - над 40-50 дни. С това пояснение киберпрестъпниците въвеждат в заблуждение и успокояват жертвите си.
По този начин, след като "кухата" страница събере финансовите средства от извършените към нея "покупки" и рекламната й кампания приключи, страницата бива изтрита и повече не може да бъде намерена, обясняват специалистите. Седмици след това пазарувалите в нея започват да очакват получаването на "закупените" стоки и когато те не бъдат доставени разбират, че са станали жертва.
По статистика на специализирания отдел "Киберпрестъпност" при ГДБОП броят на измамните сайтове нараства над 10 пъти преди големи празници, каквито са и предстоящите.
Финансовите средства за мнимите покупки на жертвите обикновено постъпват в банкови сметки в Китай и други континенти, което силно затруднява тяхното възстановяване. В тази връзка, от ГДБОП съветват, след като бъде извършена покупка клиентите да проверят къде точно са получени техните средства и ако се усъмнят, да поискат канселиране на финансовата транзакция в разумните за това срокове.