Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сдружението ДНК защити рекламната стратегия за "Внуче вместо тиган"

Сдружението ДНК около Андрей Арнаудов, създадено през 2016 г., се превърна в обект на критики и подигравки заради рекламната кампания на "Направи го сега" Снимка: Webcafe.bg
Сдружението ДНК около Андрей Арнаудов, създадено през 2016 г., се превърна в обект на критики и подигравки заради рекламната кампания на "Направи го сега"

Сдружението ДНК, което стои зад кампанията "Направи го сега", защити рекламна си стратегия, която провокира серия от критики и подигравки заради посланията в стил "Майка ти ще се зарадва повече на внуче, отколкото на тиган".

Фондацията, основана от ТВ-продуцентите Иван Христов и Андрей Арнаудов, излезе с позиция, в която посочва: "Далече сме от мисълта, че нашата концепция е безгрешна, но се надяваме да сме достигнали до аудиторията, която целим".

"Радваме се, че кампанията получи широк обществен отзвук, отнасяме се сериозно към всички критични коментари и споровете, които се разразиха по темата и се надяваме, че този обществен дебат ще послужи за създаването на държавна политика за стимулиране на раждаемостта. Това е една от важните цели на нашите усилия, а визиите, които разбуниха духовете, са много малка част от нашата инициатива", се казва в съобщението.

Критиките към рекламната кампания "Направи го сега" бяха свързани с неуместните послания, които поощряват раждането на деца с това, че "Бащинството те прави по-привлекателен", "Селфитата с деца събират повече лайкове", а женският бюст стига до "чашка C по естествен път".

От ДНК посочват, че работят за стимулиране на младите хора, на които предстои да създадат свое семейство и отлагат раждането на деца.

"За тях организираме информационни лекции в големите градове у нас, заедно с водещи експерти по демография, лекари, акушер-гинеколози, психолози и т.н., които споделят всички рискове от отлагане на бременността. От месеци се излъчват и новите емоционални видеоклипове, насочени към мъжката и към женската аудитория, като за първи път вниманието е отправено и към мъжете в подобна кампания. Напълно наясно сме, че всеки създава семейство и деца заради себе си и тогава, когато се чувства готов. Това решение е твърде лично и емоционално, но веднъж взето, отлагането на щастливият момент може да крие рискове, за които ще продължим да ви информираме в хода на цялата кампания", се казва още в писмото.

Фондацията твърди, че е осигурила финансиране за едногодишно снабдяване с пелени, храни, козметика, аксесоари, дрехи, колички, играчки и педиатрични пакети за 20 семейства, което посочва като контрапункт на "притесненията и нуждите на бъдещите родители, които не можем да удовлетворим, построявайки детски градини или осигурявайки високи детски надбавки за всяко дете". Дарени са и над 17 хиляди лева на фондация в помощ на семейства с репродуктивни проблеми, съобщават още от НПО-то.

От ДНК посочват, че не са ползвали "европроекти или държавни такива" за финансиране на кампанията си, а средствата за нея идват от лични средства и с участието на известни личности.

"Очаквайте следващите ни инициативи, които също ще бъдат поднесени нестандартно и с чувство за хумор, както и с елементи на провокация. Надяваме се на силен отзвук и към тях, но и на толерантност към различните гледни точки. Вярваме, че чувството за хумор е изключително полезно за всеки от нас, особено имайки предвид факта, че живеем в България. Но най-вече се стремим към видим резултат - работеща държавна стратегия за стимулиране на раждаемостта у нас", завършва посланието на групата.

 

Най-четените