Над 90 000 лева ще бъдат разпределени между 45 социално слаби младежи, които да продължат образованието си в във висше учебно заведение в страната, благодарение на кампанията #steniskanabala. Всеки от младежите ще получи по 2 хиляди лева.
В тазгодишното издание на кампанията са събрани 93 898 лв., като 81 898 лв. са даренията през 2015 г., а 12 000 лв. е прехвърлената от миналата година неусвоена сума.
За втора поредна година "Мото Пфое" и БЧК набират средства, с помощта на абитуриенти от цялата страна. Тази година събраните средства са близо два пъти повече от миналата, когато 19 души продължиха образованието си благодарение на инициативата.
Идеята на кампанията е следната - ученици избират да отидат на бала си с тениска, а средствата, които биха похарчили за бална рокля или костюм, даряват, за да могат техни връстници да продължат образованието си.
Ако през 2014 година тениска на бала си са облекли 551 абитуриенти, то тази година броят им се е увеличил малко повече от 2 пъти - над 1200 души. Много абитуриенти и цели училища са се включили в иницативата. Сред тях са випуските на столичните 73 СОУ „Владислав Граматик" и 91 НЕГ „Константин Гълъбов", както и СОУ за Европейски езици „Константин-Кирил Философ" - Русе отидоха с тениски на изпращането си. Идеята са подкрепили и класове от Земеделска професионална гимназия - гр. Сандански, Гимназия „Пейо Яворов" - Петрич, СОУ „Св. Св. Кирил и Методий" - Козлодуй, СОУ „Васил Левски" - Русе, ЧПГЧО „Челопеч", СОУ „Георги Бенковски" - Тетевен, 127 СОУ - София и Националното музикално училище „Любомир Пипков" - София.
Голям принос към популяризирането на кампанията има специално създаден за нея минисайт - pornorprom.bg, на който посетителите имат възможност да изберат дали дадена снимка е от абитуриентски бал или от порнофилм. Оказва се, че наистина е лесно човек да сбърка в преценката си за изображението.
Инициативата на "Мото Пфое" за подпомагане на социално слаби абитуриенти да продължат образованието си съществува вече 19-та година. В началото средства се събират чрез благотворителни модни ревюта, то през 2013 година друго се оказва двигател на идеята - група абитуриенти от Пирот създават кампания, която набира помощ за деца в нужда.
Тогава цял випуск избира тениската вместо рокля или костюм, а спестените средства даряват за децата в нужда. Затова година по-късно "Мото Пфое" решава да продължи инициативата #steniskanabala, като обхване цяла България.