Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Столична община и АПИ преговарят дали да са нужни винетки за Северната скоростна тангента

В момента тече гратисен период, в който такава не е необходима Снимка: Webcafe.bg
В момента тече гратисен период, в който такава не е необходима

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Столична община продължават преговорите си за евентуалното изключване на Северната скоростна тангента край София от списъка с пътища в страната, за които е нужно автомобилът да разполага с винетка. В момента в сила е гратисен период, в който водачи на автомобили без винетен стикер могат да ползват пътя.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова още в понеделник съобщи, че очаква да бъде постигнато споразумение с АПИ за изключване на Северната скоростна тангента от пътищата.

"Уверена съм, че с АПИ ще намерим законен начин за промяната и тя ще е в полза на софиянци. Северна скоростна тангента е изключително важна за извеждане на трафика от центъра на града, в това число и на тежкотоварните автомобили", коментира Фандъкова в официалната си страница във Facebook.

В същото време инж. Дончо Атанасов от ръководството на АПИ коментира пред Nova, че "Северната скоростна тангента никога не е планирана като градска магистрала", а целта й била да изнесе транзитния трафик извън София. В момента по нея годишно минават по 10 милиона автомобила.

По думите на Атанасов АПИ инвестира много за развитието на крайградската структура на София и дори само 1 милион автомобили да нямат винетки се губи "огромен ресурс".

Казусът със Северната скоростна тангента предизвика недоволство както в софиянци, така и в хората от близките населени места.

Електронните винетки, които се изискват за пътуване по пътищаата в страната, влязоха в сила от 1 януари. До края на 2018-а са били продадени 14 018 такива стикери на стойност около 1,3 милиона лева, съобщиха от АПИ.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените