Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Отделят трасето на трамвай №5 от пътното платно заради поредица от катастрофи

Шофьори продължават да навлизат по трамвайните линии и да засичат мотрисите Снимка: БГНЕС
Шофьори продължават да навлизат по трамвайните линии и да засичат мотрисите

След поредица от катастрофи по линията на трамвай №5 Столична община обяви, че ще предприеме мерки за отделяне на пътното платно от линията на движение на трамваите. Това обяви столичният кмет Васил Терзиев във фейсбук профила си.

"След като възстановихме движението на емблематичния трамвай №5 в края на миналата година, за дни бяха регистрирани 5 пътно транспортни произшествия. Катастрофите са причинени от автомобили, които навлизат по трамвайните линии и засичат мотрисите", коментира той.

Кметът обеща бързи мерки, които да ограничат транспортните произшествия по трасето на трамваите по бул. "Цар Борис III".

"Ето защо физически ще отделим пътното платно от това на трамваите. Така автомобили няма да могат да навлизат върху релсите", допълва Терзиев.

От общината вече са възложили проект за обособяването на трасето в района от ул. "Райска градина" до ухото в "Княжево".

"По това трасе се движат 3 трамвая - 4, 5 и 11. В пиковите часове средно на всеки 3 минути тук преминава по една трамвайна мотриса. А за да бъде придвижването на софиянци по-кратко, по ремонтираното трасе трамваите се движат с по-висока скорост", обяснява Терзиев.

По думите му времето за пътуване от спирката на Съдебната палата до последната спирка в "Княжево" е бил съкратен с 10 минути - от 31 минути преди ремонта на 21 минути сега.

"Предстои новоремонтираният участък на релсовия път от кръстовището с бул. "Овча Купел" до ухото на "Княжево" да бъде включен в новата координация за движението, която осигурява "зелената вълна" за трамваите. Това допълнително ще се ускори движението на трамваите по бул. "Цар Борис III", допълва кметът на София.





 

Най-четените