Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пускат движението в тръбата за София на "Витиня"

Пускат движението в тръбата за София на "Витиня" Снимка: Facebook.com/BoykoBorissov
Пускат движението в тръбата за София на "Витиня" Снимка: Facebook.com/BoykoBorissov

Около 12 часа на 19 март, петък, ще бъде пуснато движението без ограничения в тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус".

Това съобщи премиерът Бойко Борисов в личната си Facebook страница.

Снимка: Facebook.com/BoykoBorissov

Той написа, че ремонтираната тръба за София има нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене. Всичко това осигурява по-висока безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция в случай на инцидент. В съоръжението са монтирани и 14 реверсивни вентилатора. Тръбата е с енергоефективно LED осветление, монтирани са 375 осветителни тела.

От поста на Борисов разбираме също, че в тунела ще има аварийни връзки между двете тръби: две пешеходни и една шосейна.

"Витиня" е най-дългият автомобилен тунел в страната, цели 1195м. Строителството му започва през 1974г. Влиза в експлоатация през 1984г. и оттогава не е ремонтиран.

През 2017г. беше установено, че тръбата не отговаря на изискванията за безопасност и бяха предприети ремонтни дейности.

За да се усили здравината на тунела и да се попълнят кухините между първичната облицовка и скалния масив е инжектиран специален бетонов разтвор през направени специално 3000 отвора. След това е извършено укрепване на масива и тунелните облицовки, за което са изпълнени анкери с обща дължина около 72 км. Всичките са инжектирани с около 600-700 литра циментов разтвор за всеки анкер. Положени са около 28 125 кв. м хидроизолация, 4500 куб. м пръскан бетон по целия свод на тунела, 516 т армировъчна стомана, 5400 т асфалт, 790 куб. м тротоарни блокове.

Направена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и така предпазва новата облицовка. В резултат, тунелът вече е сух и без течове.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените