Над 150 млн. лв. са реализирали като износ българските производители в европейската мрежа на Lidl за периода 2019-2021 г.
За тези три години общо 252 различни продукта на 58 компании от страната са достигнали до магазините от веригата в 27 европейски държави благодарение на партньорството с Лидл България.
Това стана ясно от представянето на специалното издание "Износ с Лидл България" днес в столичния хотел "Хаят", където компанията дава информация за работата си с компании производители за пласирането им на външните пазари.
"Вече 10 години Lidl осигурява на българските производители възможности за развитие и реализация не само у нас, но и на външните пазари. Дори през пандемичната 2020 г. успяхме да запазим двуцифрен ръст на износа, въпреки предизвикателствата", коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
По думите ѝ само за последните 3 години между 2019 г. и 2021 г. общият ръст в експортния оборот на българските производители достига над 110%.
"Всичко това е принос не само за развитието на самите компании - ръст в производство, персонал, конкурентоспособност като цяло. Тези резултати се превръщат в двигател за растеж и принос към българската икономика", допълва още Драгийска.
В специалното книжно издание компанията акцентира на впечатляващите резултати, които са постигнати откъм износa като знак за устойчив успех и възможности за растеж на българските производители съвместно с Лидл България.
От посочените там данни става ясно, че общият износ на български продукти за 2019 г. е в размер на 39 млн. лв., през 2020 г. се увеличава на 48 млн. лв., а през 2021 г. вече достига 65 млн. лв.
Представената от компанията статистика показва, че най-добре български продукти се пласират в Румъния, като там общият размер на износа е около 55 млн. лв. или общо 36% от целия износ.
За северната ни съседка се изнасят 89 продукта от 34 компании, като най-купуваната българска стока там се оказва пълнозърнестият хляб със семена.
Следващата по размер на износа на български продукти в мрежата на Lidl е Гърция, като там оборотът достига 32 млн. лв. - 21% от общия оборот. В Гърция се продават общо 41 продукта на 18 български фирми производители.
По-нататък в челната петица се нареждат Германия с 11,5% от оборота, Сърбия с 8,4% и Унгария с 9 млн. или 6% от реализирания оборот за последните 3 години.
В специалното издание са представени и 10 от българските компании, които работят с Lidl и изнасят за международната мрежа - Белла България, Веселина Трейд, Виктория Нутс, Випера, Джени Ово, Млечни продукти, Нухелт, Смарт Органик, Тандем-Попово и Цима 99.
От Lidl посочиха, че част от това партньорство включва четири основни аспекта - подобряване на качеството на продукцията и разработване на нови продукти; ръст на продажбите и производствените обеми; разширяване на бизнеса и модернизиране на партньорството; както и повишаване на конкурентноспособността на производителите на българския и международния пазар.
По време на събитието техни представители говориха за комуникацията си с Lidl и за това как компанията ги третира като равноправни партньори.
Оттам споделиха и собствения си опит с адаптиране на продуктите си (например с намаляване на използваните количества сол и захар в храните и премахване на консервантите) или самото си производство (включване на нови машини за пакетиране, в които се използва много по-малко пластмаса), за да постигнат по-добри резултати и да могат да се пласират в чужбина.
Повече детайли за обобщените резултати, постигнати от българските производители съвместно с Lidl, могат да се видят в специалното издание "Износ с Лидл България" онлайн на сайта на компанията.