Поредният провал на поредния конкурс за туристическо лого на България ознаменува смъртта на фикс-идеята на ресорния министър Николина Ангелкова да се отърве от старите „яйца на очи", струващи 1.2 милиона лева.
Светлото намерение на Ангелкова бе буквално пратено на логопед, защото 7-те финални предложения първо се оказаха безмилостно разпарчетосани в социалните мрежи, а след това разширеното жури не хареса нито едно от тях.
Нека сдържим подигравките към Ангелкова, защото дори и планината някой път като се напъва, ражда мишки. Или стилизиран Волтрон, или акварелна рисунка, или малко коте.
Както и да е. Ясно е, че конкурсите не са работещ вариант, защото на практика се свеждат до една безумна лого-лотария, в която никой не печели, а всички си губим времето в спорове и подигравки.
Време е да влезем в крак с модата. Да обърнем страницата. Да вдигнем нивото. Да си сменим чипа. Google са го измислили. Днес да сме морето, утре полята, после кафява мечка, чепка грозде, житен клас, парче баница, боза, винкел, магистрала, нестинарка, батка.
Вместо лого - Doodle. Вместо обидени и недоволни - за всекиго по нещичко. 365 лица на родината за 356 дни. Имаме толкова, нали? Това е уникален шанс да бъдем страната с най-много идентичности в света, което, разбира се, напълно съответства на нашата древна история, богата култура и широк кръгозор.
Плюсовете са очевидни. Ще се тагретираме по-добре на различните пазари - руснаците искат плаж и Ванга, британците - евтин алкохол и манатарки, гърците - ски и Пирин, македонците - цар Самуил, сирийците - Динко, испанците - Христо Стоичков, японците - кисело мляко и Бистришките баби...
Виждате ли колко много възможности изтичат под носа ни. Затова, вместо да се вайка и да мисли как да прави нов конкурс, Ангелкова трябва да направи нещо по въпроса с Doodle-а на България.