Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Логото е новото тото

За последните 10 години България има повече визуални концепции за туризма си, отколкото Apple от създаването си.
За последните 10 години България има повече визуални концепции за туризма си, отколкото Apple от създаването си.

"Прилича на голяма цветна торта". Думите са на министъра на туризма Николина Ангелкова и се отнасят за логото на "бранд България". Торта, която струва на бюджета 1,6 млн. лева по време на първия кабинет на ГЕРБ. 1,6 млн. лева за няколко крадени снимки на Алпите, руси скандинавки и американски мол и лого, копирано от тези на Одеса и Киргизстан. Последва и глоба от ЕК за неизползването му, тъй като логото е по европроект. На печелившите честито. Логото е новото тото, което създава милионери.

Въпреки всички заклинания от няколко министри и зам.-министри, че министерството ще търси от фирмата създател възстановяване поне на част от сумата за неизползваемото лого, изгледи за това няма. Вместо това в "тортата" се крие нова изненада. Нов конкурс за лого, придружен с обещанието "да не бъде похарчен нито лев от българския или европейския бюджет".

В същото време обаче от министерството обещават като награда за победителя "изработката brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия на логото", която вероятно вече ще е срещу възнаграждение. Това е толкова безплатно, колкото да абонираш някого за кабелна телевизия като подарък за рождения му ден.

Очевидно, че въпросът отново е да завъртим едни пари. За последните 10 години България има повече визуални концепции за туризма си, отколкото Apple от създаването си. Освен че всеки нов министър прави конкурс, за да подари от няколкостотин хиляди до милион и половина на някого за кавър или преработка на чуждо лого, то постоянната смяна на визуалната концепция за реклама на туризма, обезсмисля идеята за създаване на бранд България. Няма как да създадеш бранд, особено пък в туризма, ако през година сменяш ту логото, ту слогана, ту таргет групата. Докато министерството на туризма се мъчи да доведе киноиндустрията, това на спорта развива зимния, а това на културата - културния туризъм, браншовите организации продължават да ни представят като евтина дестинация за алкохолни преживявания през лятото.

Колкото и реклами да завъртим по Евроспорт и Евронюз, ако постоянно сменяме посланието, едва ли кой знае колко туристи ще запомнят къде да дойдат.

Някой може ли да без справка в Google да каже какъв е слоганът на страната ни в момента? Най-лесно се сещам за този на Малайзия. "Malaysia, truly Asia". Има си и песничка, която така ми се беше "лепнала", че стана причина за резервиране на пътуване до там. Като знам обаче колко ни бива в създаването на песни за Евровизия, май е по-добре да не даваме задача на Криско, Графа или Славка Калчева за музикална добавка. А и току виж сме окрали я някоя испанска поп песен от 1997, я сръбски турбофолк хит от 2008.

Но да се върнем на логото. След яйцето на очи отпреди няколко години, сега очаквам минимум таратор. Хем имаме готова рекламна концепция - Ути, казан от магерницата на български манастир, пълен с таратор с много чесън и министър Ангелкова с танцов ансамбъл и хора и ръченици. След Лувъра, българския казан може спокойно да обиколи Европа и света, а Ути да раздава таратор пред Бъкингамския дворец, Колизеума, Сеграда фамилия...

А ония 1,6 млн. лева някой помни ли на кого ги дадоха, щото май никой не изгаря желание да си ги търсим. Може пък да са били на влог в КТБ, знае ли се... Тука е така.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените